Faceți căutări pe acest blog

vineri, 2 martie 2018

Metroul și Eugen Ionescu

   Asemenea anunțuri ne întâmpină în stațiile de metrou: din cauza condițiilor meteo, lifturile sunt „temporar” scoase din uz! Temporar, adică numai atâta timp cât este urât afară, cu zăpadă și cu gheață inclusiv pe treptele decrepitelor scări ale mizerabilului metrou bucureștean! 
   Recunosc că sunt diferențe de la stație la stație, în unele fiind afișul scris de mână cu o caligrafie care cam lasă de dorit, în altele este „printat”, dar la atât se rezumă aceste diferențe! În rest, lucrurile stau la fel peste tot, indiferent de grafia anunțului:
lifturi care au costat 600.000 de euro BUCATA nu funcționează iarna din nu ne interesează ce motive!
   La metrou totul este de un absurd pe care nici Eugen Ionescu nu l-ar pricepe: dacă vreți, chiar și simplul fapt că atunci când funcționează, ascensoarele au un alt program decât cel al metroului ...

(Notați vă rog că cele două hărți, dincolo de scrisul răsturnat au și nordul ... în jos!)

   Dacă nu mă credeți când vă spun că metroul este un loc de muncă periculos prin absurditatea comportamentului tuturor angajaților lui (de la șefi la simpli casieri), încercați să citiți afișele astea două: cine oare s-a gândit să scrie cu susul în jos? Cine a fost plătit pentru o asemenea monumentală prostie? Cine a aprobat tipărirea acestor enorme formate color? Chiar nu verifică nimeni nimic? 
   Da, metroul se conduce după niște principii absurde, având convingerea că nu poate fi tras nimeni la răspundere și că banul public le aparține de drept: aceste afișe spun de fapt care este nivelul intelectual și educațional al unora dintre angajați! Aceste două prostii tipărite și puse într-un spațiu public spun care este părerea lor despre noi și arată disprețul cu care își permit să ne trateze! 
   De ce? 
   Pentru că pot!
   De ce pot?
   Pentru că nu există tragere la răspundere și nici angajare pe baza competenței și pentru că de la bun început metroul bucureștean a fost prost gândit, prost proiectat și prost construit, aruncându-se banii publici în hăurile stațiilor urâte și prost gândite sau al tunelurilor în care garniturile merg cu încetinitorul în timp ce le scârțâie roțile de parcă ar plânge! 
   Și dacă ne uităm la noile magistrale, sistemul continuă să fie aplicat (metroul parizian are în proporție de 75% sau mai mult stații tip, fără pretenții de monumentalitate ci numai de funcționalitate, intrările arată modest dar sunt în fiecare colț al intersecției și, cu toate că trece pe sub Sena, nu vezi apă infiltrată în subteran - nici la Budapesta sub Dunăre nu vezi)!
   
   Ai noștri însă, au învățat să scrie în bătaie de joc - după modelul constructorilor - un soi de scuze: sfidare mai mare decât asta este numai și numai prezența lui slugărel toader în guvern!

   Să revenim însă: cine a cumpărat lifturi de suprafață - adică de exterior - care nu funcționează în frig? 
   Cine a plătit cel puțin dublu pe un asemenea ascensor? 
   Cine a știut că se pregătește o investiție păguboasă dar nu a mișcat nici un deget s-o oprească?
   Cine s-a supra îmbogățit din această hoție?
   Cine este acționar la firma care a „câștigat” licitația?
   Cine este dobitocul care consideră normală imitarea primarului general, adică oprirea activității și nu realizarea de bunuri și lucrări care să permită continuarea ei?
   Cine crede că este normal să închizi drumuri în loc să pui parazăpezi? 
   Cine se plânge că parazăpezile se fură dar nu caută hoții?
   Cine va plăti pentru hoția generalizată instalată în țară datorită „modelului suedez” și numirilor politice?

   Ω

   Cine vrea desființarea DNA-ului? 
   Sau măcar neutralizarea lui ...?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu