Faceți căutări pe acest blog

joi, 18 octombrie 2018

Avem nevoie de consiliere?

   De mai multe ori în ultima vreme am simțit că ceva nu este în regulă cu poporul din care fac parte! Am ajuns în situația alarmantă de a-i deranja pe foarte mulți cu ideile și comportamentul nostru, am răsturnat valorile tradiționale (iarăși tradiția!) înlocuindu-le cu unele cel puțin dubioase, ne considerăm atoateștiutori fără, bineînțeles a fi, dar ascultăm de orice șarlatan care ne promite tot felul de prostii irealizabile.
   De ce oare?
   Eu unul nu cred să pot răspunde acestei întrebări, nu în mod absolut și nici exhaustiv însă pot întreba, încurcând lucrurile și mai rău decât sunt acum!
   Așadar ...
   Ne-am pierdut interesul pentru lucrurile importante, pentru ideile mari, ne frecăm unii de alții ca pietrele de prundiș, rolul abrazivului nisip jucându-l numai câteva subiecte care fac deliciul publicului: politica, sportul, can can-urile de câte o zi - și cam aici se încheie curiozitatea noastră. 
   De ce?
   Ai impresia că orice alt subiect decât cele înscrise în cercul strâmt mai sus pomenit ne dă dureri de cap! Se vorbește mult și prost despre unele clișee „naționale”: Eminescu, Brâncuși, Enescu, Palade, Paulescu ... 
   Câți români sunt în stare să jure cu mâna pe inimă că au citit Eminescu altceva decât i-a obligat școala? 
   Câți înțeleg o lucrare a lui Brâncuși? 
   Câți au ascultat Enescu, măcar cele două părți numite Rapsodia Română? 
   Lucrurile se îngreunează teribil dacă nu-i vorba despre bani, preteni, haur, inimă dă țigancă, dujmani, etc, etc.
   Se vorbește în mod repetat despre analfabetismul funcțional, se vorbește dar nu se face nimic: am întâlnit oameni care se amuză pe seama greșelilor celui mai prost slab prim ministru român dar nu se analizează ei pe ei - decât în loc de numai a devenit normă, lipsa logicii este obligatorie, impertinența ține loc de educație, am văzut pe unele platforme cu locuri de muncă scoase la angajare posturi de blogheriță, manageră și manageriță, totul probabil după modelul JANDARMERIȚĂ
   Într-un magazin, interesat fiind de ceva de la un raion unde nu era nimeni, întreb presupusa colegă de alături: 
- Cine servește aici? și mi se răspunde
- Vine imediat!
   Bine bine, înțeleg că ești un vânzător și atât, dar eu am întrebat CINE și nu CÂND! Nu, răspunsul nu a fost greșit intenționat, răspunsul a avut logica unui alegător care nu se întreabă atunci când pune ștampila pe buletinul de vot, 
DE UNDE I SE VA DA CEEA CE I SE PROMITE!?!
   Am întâlnit vânzători care nu știu ce reprezintă un sfert dar nici 25%, am văzut etichete scrise nu doar ilizibil ci și cu greșeli pentru care un elev de a doua sau a treia repetă clasa!
   Toți românii știu că cel alintat Fane Babanu` (o lipsă crasă de respect, de altfel) a avut multe țiitoare și, paradoxal, oamenii sunt și mândri: nu este cazul să le explici că a fost mai mult văduv, că altele erau obiceiurile acum peste 500 de ani, că altul era contextul, că alianțele se făceau diferit de ziua de astăzi. Nu și nu, Fane a fost un tip viril și asta îl face extrem de simpatic tuturor sau, mă rog, aproape tuturor! 
   Cetățeanul român, învățat să se c..e unde are el chef, are și păreri: nu doar că le are, dar este și mândru nevoie mare de ele! Întrebați dacă aveți ocazia un asemenea specimen unde și-a făcut educația și o să aflați că a absolvit ... ȘCOALA VIEȚII!

   Spus mult mai direct, acest popor din care fac și eu parte, nu se întreabă niciodată cum dracu` se face că într-o perioadă de explozie economică așa cum este cea de acum, într-o perioadă în care statisticile nu mai au loc pe foile de hârtie și statisticienii s-au întins cu graficele în creștere și pe mutrele guvernanților, cum se face deci că în acești ani de boom economic 
GUVERNUL NU NUMAI CĂ NU A INVESTIT DELOC ȘI ÎN NIMIC
DAR S-A MAI ȘI ÎMPRUMUTAT MAI MULT DECÂT A FĂCUT-O ȚARA ASTA 
AMĂRÂTĂ ÎN ZECI DE ANI?
   Nu se întreabă nimeni cine va achita nota de plată când proastele și analfabetele slugi ale unui pigmeu politic în căutare de amnistiere se vor retrage în cotloanele lor să-și numere banii agonisiți în cei câțiva ani în care cei mulți le-au dat prostește țara pe mână?

   Ω

   O voce din public îmi spune că nu se întreabă pentru că știu deja că ei nu sunt vinovați pentru votul imbecil acordat celui mai prost guvern din istoria României, ei știu deja răspunsul și sunt mândri pentru asta - vinovații sunt 
UNGURII, AMERICANII, JIDANII, BUBULII, MOȘIERII, LEGIONARII, REGELE, BICICLIȘTII ...
   

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu