Faceți căutări pe acest blog

joi, 22 august 2019

Unica regulă! (AUDIO)

   Multă vreme m-am întrebat ce anume ne deosebește pe noi, pe români, de alte popoare și mai ales de vecini! M-am gândit și, într-un târziu, din greșeală, m-am lămurit!
   Așadar ... „iluminarea” mea s-a produs pe o șosea - proastă - din Bulgaria: acum, că noi suntem superiori tuturor neamurilor dar în special bulgarilor este un lucru știut și de copiii de țâță! Dar nu asta a produs declicul în cazul meu, ci spectacolul drumului: bulgarii 
au - încă - drumuri proaste, chiar mai proaste decât ale noastre, motiv pentru care limitările de viteză, deși de multe ori absurde la prima vedere, au legătură directă cu starea carosabilului, șoseaua fiind într-o stare atât de proastă încât mașina aproape că țopăie! În asemenea condiții, pe sectoare cu maximum 90, nu sunt puțini cei care o lasă chiar mai moale de atât ...
   În aceste condiții de drum, un HR numaiștiucât ALN ne-a dat lecții de condus în viteză, fără asigurare, fără semnalizare, cu schimbări bruște de direcție, cu accelerări turbate și frânări disperate: cunoașteți din țară genul ăsta de dobitoc, dobitoc care pare a dori să se sinucidă dar care parcă ar vrea să ia și pe altcineva cu el! 
   Apoi, un samsar de mașini, cărând pe platformă o viitoare „sculă” care nu va putea tranzita centrul Bucureștiului, adică un AUDI cât tractorul, se distra accelerând în momentul în care era depășit: presupun că în final BZ24ANA va avea pe conștiință niște vieți!
   Dar lecția absolută de mitocănism a predat-o tuturor PH18TZM
   Ei bine, acest mitocan în duba albă PH18TZM a ținut să ne predea tuturor o lecție de bună conduită pe autostrada pe care se merge de la Sofia spre Rila: nu conta limita de viteză de 120km/h, nu conta traficul destul de aglomerat, nu conta că ceilalți mergeau legal, mitocanul cu numere românești și minte demnă de neamul lu` manivelă se credea bilă de bowling și avea impresia că toate celelalte mașini sunt niște popice pe care el, bila, trebuie să le arunce în stânga și în dreapta! Venea pe banda a doua până la mai puțin de un metru în spatele unei mașini care circula REGULAMENTAR și, în momentul acela începea să dea flash-uri! Repet, celălalt circula regulamentar, cu viteza de 120km/h și nu avea loc să se tragă pe prima bandă care circula evident cu viteză mai mică! L-am urmărit scurt timp, plin de curiozitate: exact așa cum mi-am închipuit, chiar dacă a avut loc să depășească folosind prima bandă, mitocanul nostru național nu a făcut-o, presând un 
șofer - altfel corect - să se dea la o parte!
SĂ SE DEA LA O PARTE DIN FAȚA MĂRIEI SALE,
MITOCANUL!
MITOCANUL CARE SE FACE STĂPÂN PE DRUM ȘI PE 
VIEȚILE CELORLALȚI UTILIZATORI AI DRUMULUI!
   Nu mă înțelegeți greșit, au și bulgarii mitocanii lor, dar dacă într-o mare de șoferi bulgari mi-au sărit în ochi numai și numai români, îmi închipui că ar trebui să ne dea de gândit că de obicei ne beep beep în drum!

   În Sofia, am mai băgat de seamă ceva: știam - pentru că internetul este o sursă de informații - știam așadar, care sunt regulile parcării în capitală (zone de maximum 2 ore, zone de maximum 4 ore, zone libere), drept care am ajuns în fața hotelului, am parcat, am debarcat URGENT bagajele și, fără să mă mai complic, am dus mașina într-o parcare cu ziua, descoperită din timp - nu ne-a deranjat nimeni în acest interval de circa zece minute, era evident ce se petrece și oamenii, evident, nu sunt absurzi. Nimic interesant până aici: interesant este faptul că am oprit să descarc fix lângă o mașină blocată! Proprietarul se lamenta că nu lipsise decât circa o oră și jumătate și „ăștia” îi și blocaseră roata, așa că trebuia să sune, să vină un echipaj să-l amendeze și să-i deblocheze mașinăria:
IA UITE DOMNE - mi-am spus eu - AM ÎNCEPUT SĂ ÎNȚELEG BULGĂREȘTE!
BRAVO MIE!
   Imediat însă, m-am deșteptat „din visul de mărire”: nu pricepeam eu bulgara ci vorbeau ei românește - erau din Argeș! Vă mai spun numai că mașina o lăsaseră la nici zece metri de indicatorul pe care scria ȘI ÎN ENGLEZĂ care sunt regulile și ce riști nerespectându-le!

   Nu sunt astea singurele întâmplări cu concetățeni întâlniți prin străinătate dar a fost momentul în care am înțeles că-mi pot răspunde la întrebarea de la început!

   Ω

   Ei bine, DA!
   Eu am înțeles și mulți alți români au înțeles: din păcate unora le place așa și se cred „jmecheri” când de fapt sunt doar niște mitocani care ne fac și pe noi de râs!
ROMÂNII NU RESPECTĂ DECÂT O SINGURĂ REGULĂ, ANUME CĂ PENTRU EI
NU EXISTĂ NICI O REGULĂ!

Un comentariu:

  1. Effective write-up, My business is ordinary website visitor
    from one¡¦s webpage, preserve the great control,
    and is particularly just going to be a normal website visitor for long periods.

    RăspundețiȘtergere