Faceți căutări pe acest blog

joi, 21 noiembrie 2019

Ce m-a speriat?


   Nu m-a speriat că un inginer (ingineră pentru votanții pesede) nu poate reproduce automat și instantaneu din memoria clasei a patra formula de calcul a suprafeței cercului, nu mă sperie pentru că toți am avut la viața noastră momente în care „ne-a luat Dumnezeu mințile”! Nu asta nu mi-a plăcut mie, deși nu bag mâna-n foc că țț vv chiar poate face niște calcule simple fără calculator, ci continuarea răspunsului: reporterul o întreabă, ea pronunță enormitatea aceea pentru care de obicei se rămâne repetent, reporterul spune formula corectă, ea o repetă și ... și din acel moment începe desfășurarea inteligenței de tip pesedist!
   A avut grijă să ne spună că are o facultate, că a făcut trei ani de „artimetică” (brrr, pe vremea mea se făceau doar doi la astea tehnice!), că știe „artimetică” la greu, că nici Pitagora nu-i face față, că dacă vrea o discuție particulară despre matematică o poate avea, etc, etc, adică permanent a mers pe sistemul lui Gheorghe care se laudă în fața Măriei că el s-a căcat în drum! Permanent a amenințat, a promis, a acuzat, 
s-a scuzat prin atacuri asupra interlocutorului dar nici o clipă nu a părut OM ci doar om politic de tip pesede ...
   Da, asta m-a speriat, imposibilitatea de a recunoaște o greșeală, imposibilitatea de a spune „am greșit”, „nu am fost atentă”, „eram cu gândurile în altă parte”, etc, etc: ei bine nu, ea trebuie să aibă dreptate, dreptate pesedistă, totală, absolută ...
   Și mă mai sperie ceva: cam două milioane de oameni sunt gata să o voteze fie pentru că o cred mai deșteaptă decât ei, fie pentru că neînțelegând ce se întâmplă sunt gata să ne aducă la conducere o prostie înspăimântătoare pentru simplul motiv că este proasta lor și nu deșteptul altora!


  

      Ca un simplu om, de pe stradă, m-am gândit ce întrebare le-aș fi pus celor doi dacă aveam prilejul s-o fac ... cred că știu ...
   Nu, nu i-aș fi întrebat după ce formulă calculau egiptenii antici aria cercului (deși, vă spun cinstit că mi-ar fi plăcut să știe și să-mi răspundă) ci le-aș fi cerut să adune numerele de la 1 la 100! Chiar și cu calculator ...
   Asta ar fi fost întrebarea pentru amândoi ... așa am fi văzut cât îi duce capul! 
   Așa crede un om, de pe stradă ...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu