Faceți căutări pe acest blog

vineri, 29 noiembrie 2019

Cu iepurașul de Crăciun


   În ultimii ani, sărbătorile noastre bătrânești au început să se modernizeze: Dragobetele și-a luat un nume mai american și-și spune Sfântul Valentin iar pomenirea morților care se ține în special în Transilvania s-a înfrățit tot cu americanul Halloween. Totul a fost negustorit, totul a fost lăsat la îndemâna comerțului și, în consecință, totul se vinde și se cumpără dar, în special se vinde. Paștele nu mai are nici un Dumnezeu, ouă negre luând locul celor tradiționale roșii, iepurași buni de Play boy încearcă să farmece tații iar mamele chiuie pe manele, bete pe la petreceri zise „de Paște”! Pardon, de paște ...
   Cât despre Crăciun, cred că am văzut cu toții că de la începutul lui noiembrie magazinele au dat atacul la sărbătoare, s-au împodobit și au declanșat cursa ofertelor de Crăciun: totul este plin cu pseudo brazi împodobiți cu pseudo decorațiuni și pseudo cadouri, ducând la o pseudo sărbătoare! Am pierdut nu spiritul Crăciunului, am pierdut pur și simplu Crăciunul! Crăciunul de astăzi a fost furat de comerț, nu mai seamănă cu nimic, a intrat pe mâna negustorilor care indiferent de Dumnezeul căruia i se roagă se dau peste cap să ne încurajeze la cumpărături indiferent de ceea ce credem sau simțim noi despre asta! Aș încerca un sondaj de opinie, aș întreba un număr de cetățeni români ortodocși ce se serbează la Paște și ce la Crăciun: nu o fac, pentru că mă tem de răspunsuri!
   Dacă în special marile magazine ar avea puțină grijă, ar împodobi brazii de Crăciun cu iepurași de Paște ronțăind cu poftă dovleci, ghirlandele ar fi ornate cu desene reprezentând capete de mort pentru Halloween, zăpada ar fi roz și ar ninge cu inimioare de Sf. Valentin, iar ei, comercianții, ar putea vinde fără grijă miei de Crăciun și nici măcar nu ar mai trebui să demonteze ornamentele pentru că (nu-i așa?), oricum le-am suci, vin sărbătorile una după alta!
   Cine ce mai înțelege din nebunia asta?
   Nimeni, nimic, niciodată: important este să vindem, să vindem orice prostie, orice otravă, orice numai să vindem!

  

   De ce am ajuns în situația asta?
   Pentru că am crezut că așa suntem mai occidentali și mai frumoși și mai deștepți? Pentru că am crezut că așa ie ochei între două manele?
   Probabil ...
   Dar specificul național înseamnă altceva și nu ar strica din când în când să ne amintim să fim din nou români!
   Așa se gândește un om, de pe stradă ...



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu