Faceți căutări pe acest blog

joi, 30 ianuarie 2020

Adevărul răsturnat


   În ultima vreme, mulțumită Chinei, s-a tot vorbit despre sănătate ... nu am rezistat și m-am gândit că nu ar fi rău să trec pe la medicul de familie ... unde am să stau la coadă și o să mă trimită ... să nu uit cardul de sănătate, care de la anul va fi comun cu cardul de identitate dar nu și cu cel de conducere ... nu mai bine mă duc eu unde am abonament, adică la ...?
   Acesta este momentul în care m-a lovit!
   Ce zic eu m-a lovit, m-a trăznit!
   Nici acum nu-mi revin!
   Așadar, eu plătesc, dumneata plătești, ei/ele plătesc asigurări de sănătate: ce face statul cu banii noștri? Ce plătește statul cu banii colectați de la noi? Unde ajung banii noștri?
   Înțeleg că statul ne ia banii și cu ei plătește cadrele medicale - asistenți, medici, infirmiere – și pe cei care colateral fac sistemul să funcționeze, mai plătește statul medicii de familie, o parte din sistemul de urgență, vaccinuri, spitale noi și întreținerea celor vechi, etc, etc, etc ...
   Dar pe mine, pe noi, ne-a întrebat cineva dacă vrem să fim acționari la sistemul de sănătate al statului? Așa că mă întreb:
-          De ce trebuie să dau bani statului?
-          De ce trebuie să mă tratez numai la stat?
-          De ce banii mei/noștri intră într-o gaură neagră numită buget unde se depersonalizează și contabilii statului fac cu ei ce vor?
-          DE CE?
   Îmi dau seama că susținerea sistemului de sănătate public a devenit o obișnuință, un fel de religie națională, un dat de care nu scapi! Dar DE CE?
   Oameni buni, bolnavi sau sănătoși:
DE CE MĂ LEAGĂ STATUL AUTOMAT LA SISTEMUL LUI DE MULTE
ORI HOȚ ȘI PROST?
DE CE SUNT OBLIGAT SĂ MERG ACOLO UNDE VREA
MINISTRUL SAU GUVERNUL?
DE CE?
DE CE EU, PLĂTITOR, SUNT LEGAT DE BANI ȘI NU BANII DE MINE?
DE CE NU AM DREPTUL SĂ-MI FOLOSESC
ASIGURAREA DE SĂNĂTATE PLĂTITĂ ACOLO UNDE POFTESC?
   Vă dau un exemplu: am o suferință (să zicem) și mă duc la un medic/spital privat: scot cardul de sănătate din buzunar (ori CI-ul de la anul) și din acel moment am intrat pe mâna lor, adică oamenii mă fac bine și decontează de la casa de asigurări de sănătate, așa cum face orice spital de stat acum!
   Poate costă mai mult!
   Poate costă mai puțin!
   Poate am dreptul să aleg unde îmi cheltuiesc asigurarea!
   Poate îmi fac  o socoteală și constat că la privat, fără șpagă, fără umilință, fără materiale și medicamente cumpărate de la farmacia lu` dom` doctor din cadrul spitalului ies chiar mai ieftin decât în spitalul statului unde totul este gratuit!

   Ceea ce vreau să spun este că asigurarea de sănătate ar trebui să funcționeze ca pensiile private: ești obligat să le faci dar tu hotărăști unde bagi banii!

  

   În acest mod simplu de răsturnare a falsului numit până acum adevăr, prin legarea banilor de mine sau de tine, asigurat și nu prin legarea noastră de bani putem pune sistemul public de sănătate în situația de a simți ce este concurența, de a pune spitalul de stat să se întrebe dacă nu cumva un medic ia prea mulți bani pentru ce face, de a pune statul să taie șpăgile și mai ales, de a-i obliga pe toți să presteze actul medical cât mai bine cu putință!
   Să fie imposibil?
   Să nu putem forța statul să nu ne mai ia banii degeaba?
   Să nu putem fi stăpâni pe banii noștri?
   Așa se întreabă un om, de pe stradă ...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu