Faceți căutări pe acest blog

marți, 7 ianuarie 2020

Forfait


   Este evident că istoria recentă va fi greu de învățat de către copiii viitorului! Și nu numai despre evenimentele militaro politice vorbim aici, cât în special despre evenimentul important al începutului de mileniu, adică despre explozia internetului!
   Dacă în zorii internetului, dacă în perioada de aur a modemului pe linie telefonică având o viteză maximă de 52 k, dacă în vremea în care cei mai mulți dintre noi priveam internetul ca pe un moft și o modă trecătoare, dacă atunci oamenii aveau surpriza poștei electronice gratuite, timpul ne-a adus surprize peste surprize: net-ul a omorât așadar mai întâi poșta, apoi ziarele tipărite care trag să moară mai peste tot în lume, a venit la rând muzica, după muzică filmele și cam în același timp cu ele, televiziunea! Este clar că televiziunea clasică, aceea pe care ne-o interzicea nouă ceaușescu este pe ducă: platformele de video streaming iau destul de repejor locul televiziunii și falselor ei vedete!
   Cutremurul acesta încă nu s-a făcut simțit, dar este aproape: posturile de nișă, cele de documentare sau muzică ori gătit, cele de știri sau pornografie au fost de mult înlocuite de site-uri dedicate fiecărui domeniu în parte, în timp ce televiziunea de divertisment și-a cam trăit traiul, pseudo vedetele „de post” trăgându-și și ele cu greu sufletul în fața unei simple platforme de video streaming care oferă mii de ore de filme, documentare și seriale la un preț modest, la orice oră și pe orice durată dar, în special fără a fi viciate de eternul dușman numit publicitate! Pe piața românească în special, unele posturi TV, așa zisele „de documentare” dar nu numai, au devenit simpli vectori purtători de publicitate: dacă pe un post altă dată faimos (Discovery) sunt inundat cu producții din 2010 – sau mai vechi – transmise a suta oară ori chiar mai rău, ce să mai zic? Viasat nu face notă discordantă procedând la fel iar NG se face de râs cu aceleași prostii repetate până la sastisire! Aceste posturi TV care își fură genul de emisiuni unele altora și care nu mai știu să trăiască decât în reality show-uri, nu mai există decât pentru emisia de publicitate ... dar nu sunt singurele: și cele generaliste au ajuns în aceeași situație – proTV-ul de exemplu, în noaptea de revelion ne-a trântit niște filme în reluare, în restul zilelor ne-a trântit niște filme în reluare, în viitor ne va trânti niște filme în reluare și, toate astea numai și numai pentru a nu ni se părea exagerată reluarea a nu știu câta oară a banalizatului „Home alone” unu, doi și trei din zilele de Crăciun! Despre proTV sunt mai multe de spus: postul care prin `95 rupea piața cu filme și programe care și astăzi ar fi de top, s-a îndepărtat de patronii lui inițiali, americani, a intrat pe mâna patronatului român și a dezvoltat reclama mascată a maneliștilor aduși de una grasă în fiecare după-amiază în emisiunea ei țigănească și plină de țigănisme, a trecut apoi la reducerea cheltuielilor și a renunțat să mai cumpere știri inundându-ne cu accidente din Dâmbovița și violuri din Vaslui sau imagini furate de pe internet, a continuat prin scăderea calității sub jupânul ceh până la a coborî sub antene și acum, ajuns în situația de a fi cumpărat de stăpâni noi – posibil ruși! Așadar, proTV-ul trage tare pe ultima sută de metri în încercarea de a umple niște buzunare în ultimul ceas! Altfel nu se explică reclama agresivă făcută unei stațiuni de ski din Ucraina, reclamă însoțită de bezele și ochi dulci dați peste cap pe o perioadă inadmisibil de lungă!
REPET: proTV A COBORÂT ATÂT DE MULT ÎN CALITATE ÎNCÂT A FOST DEPĂȘIT
ȘI DE TRUSTUL aNTENELOR, ÎN SITUAȚIA ÎN CARE aNTELE NU AU FĂCUT NIMIC
ALTCEVA DECÂT SĂ IA OAMENII PE CARE NIȘTE IMBECILI DE LA HR I-AU
ARUNCAT CHIAR DE LA ... proTV!
   În rest, mai avem o televiziune zisă națională specializată în tocat bani, mai avem niște turci, mai sunt niște conaționali care dau tot „Nea Mărin miliardar” și „BD”-urile – a propos, așteptăm revenirea „Operațiunii monstrul” ...
   Era să uit: tvR a redescoperit charme-ul lui Amza Pelea și încearcă să-l relanseze pe piață în pielea unui vulgar pseudo comediant aflat pe vremuri într-o vacanță mare – pe banii noștri!

   Trăgând linie, constat că televiziunea clasică este pe ducă, trage să moară, se apropie de colaps iar platformele de video streaming completate de cele de audio tip Spotify, alături de câteva site-uri de știri urmează să detroneze și chiar să ucidă ceea ce părea până acum câțiva ani de neînlocuit! Vă spun cinstit că eu unul,
MĂ BUCUR!
   Sper să terminăm definitiv cu vedetele „de post”, găunoase și inutile în economia actului cultural sau artistic, sper să dispară mincinoșii formatori de opinie care în genul unui chirieac ne învață ce este bun și ce este rău în accepțiunea patronului postului, sper să dispară posturile TV cu audiență mai scăzută decât a unor blog-eri! Sper ...

  

   Trebuie să constat un lucru: producătorii de televizoare s-au descurcat minunat, au luat-o înaintea pieței și au oferit tuturor platforma tehnică pentru ce urma să vină chiar dacă mulți dintre noi nu înțeleg nici acum revoluția pe care o trăiesc! Televizoarele smart sunt televizoare numai cu numele, ele fiind în realitate calculatoare (adevărat, încă destul de slabe), atașate unui monitor uriaș, cu acces la internet, dând posibilitatea utilizării unor aplicații simple care ne deschid poarta către mii de ore de divertisment și nu numai, la un preț absolut modest și accesibil: platformele de streaming sunt atât de comode și de ieftine încât sunt pe cale să ucidă până și ceea ce părea de neînvins, adică torrent-ele!
   Așa crede un om, de pe stradă!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu