Faceți căutări pe acest blog

joi, 16 aprilie 2020

Unu plus unu fac ... cât?


   Ipotetic vorbind, toți angajații din România sunt sub contract de muncă, acesta fiind urmașul cărților de muncă de altă dată. Toate aceste contracte de muncă, trec pe la diferite instituții unde sunt înregistrate și unde li se ține și evidența.
ORICE ANGAJAT DIN ROMÂNIA ARE TOATE DATELE LUI ȘI ALE CONTRACTULUI
DE MUNCĂ ÎNREGISTRATE ÎN „REGISTRUL pentru EVIDENȚA SALARIAȚILOR”,
PE SCURT REVISAL!

   Clar până aici?
   Sper, pentru că mă puteți crede pe cuvânt ori, în caz contrar, vă puteți informa la cei de la resurse umane, la acei puțini care au dreptul să opereze schimbări în REVISAL numai cu acceptul camerei de muncă, la cei care nu au voie sub nici un chip să facă greșeli pentru că în REVISAL nu se poate șterge, la cei care sunt conștienți că înregistrările introduse de ei în REVISAL vor reprezenta pensia unor oameni, binele sau răul lor, etc, etc!
   Clar sper, pentru că nu am de gând să mai spun despre REVISAL decât că este greoi de folosit dar că în acest registru este cuprinsă toată viața de angajat a unui român ...
HAIT! 
STAI AȘA CĂ NU-I AȘA! 
PĂI IA UITE CE SPUNE DOAMNA MINISTRU DE LA MUNCĂ:
   „Am comunicat Inspecției Muncii decizia mea de a începe acest proiect ambițios, pe care o să îl urmăresc, etapă cu etapă. Acum în REVISAL sunt 1,4 milioane de angajați contractuali (prin contract de muncă) la entități „de stat”.
(„De stat”= instituții publice sau entități private controlate de stat. REVISAL/REGES + ANFP + militarizate, ar da 1.700.000).
   La Ministerul Finanțelor este o situație foarte utilă: posturi ocupate în sectorul bugetar (acolo sunt 1.200.000). Toate aceste date sunt utile, dar trebuie să avem o singură sursă, interogabilă şi actualizată constant cu toate informațiile necesare care să ne dea imaginea totală a celor care muncesc.”
   Ați văzut că nu-i așa?
   Între realitate și scripte este o diferență de juma de milion de suflete!
   De 500.000 de oameni!
   Și asta numai la prima vedere!
   Chiar dacă aș înțelege ca angajații SRI și unii din sistemul de apărare să nu fie „la vedere”, oricum aș socoti și m-aș socoti, aceștia nu pot fi cu totul în număr de 500.000 de oameni! Cred că nici în USA nu sunt atâția!
   Așadar ... cum facem? Că pe mine, privat, dacă mă prinde ITM-ul (inspecția teritorială de muncă) lucrând cu oameni care nu sunt înscriși în REVISAL în cel mai rău caz în ziua anterioară începerii activității, m-am ars! Ce zic eu că m-am ars, m-am ars și m-au ars!

   În cazul ăsta, cum face statul să folosească juma de milion de oameni fără ca aceștia să figureze în acte? Deci statul este cel mai mare angajator la negru? Chiar sunt curios cum face statul, că aș încerca și eu ...

  

   Am glumit destul, să trecem la lucruri serioase: câte tichete de vacanță a tipărit și distribuit statul român?
   Câte bonuri de masă distribuie lunar statul român?
   Să nu uităm că toate aceste tichete sunt tot bani, dar nu sub formă de bancnote!
   Câte sporuri dă statul român?
   Cum se iese la pensie de la „stat”?
   Unde și mai ales la cine se duc banii ăia, pentru juma de milion de angajați?
   Și ar mai avea niște întrebări omul care încă privește strada ...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu