Faceți căutări pe acest blog

luni, 5 ianuarie 2015

Monopoly?

   Acum am înțeles!

   Da, recunosc, acum am înțeles ce vrea să spună legea antitrust și legea antimonopol: a trebuit să trăiesc pe pielea mea niște întâmplări anume, pentru a pricepe ceea ce părea de nepriceput!
   Vă amintiți că acum mai mulți ani, justiția din SUA a obligat Microsoft să „vândă” separat anumite produse? Adică, i-au obligat pe oamenii lui Bill Gates să nu mai includă în același pachet Windows și Office și Internet Explorer, pe motiv că omoară concurența!
   Ei fîs, mi-am spus eu (atunci), mare brânză, dacă ăștia sunt buni, sunt buni și gata! Să ne facem treaba cu ei, ce ne mai trebuiesc și alții? Cine își amintește momentul și nu recunoaște că măcar pentru o clipă nu i-a trecut gândul ăsta prin minte, lucrează la guvern! Atunci însă, când abia ne trezeam, era normal (poate) să gândim așa!

   Astăzi însă, după ce mulți ne-am adunat și am început să înțelegem sistemul în care ne mișcăm, autoritățile române nu doar lasă ci chiar ajută la nașterea unui monstru media: RDS&RCS! Acest monstru orădean, a acaparat piața, a monopolizat retransmisia pe cablu, a cumpărat (și cumpără) posturi radio și TV, are propriile clone la programele consacrate și dorite de abonați, cumpără dreptul de retransmisie a meciurilor de fotbal, hotărăște fără nici o rușine ce posturi vom vedea și ce nu! Împărații media de la Oradea, stăpânii unui imperiu ce va putea pune președinți și guverne, își văd liniștiți de treabă: nimeni nu vede, nimeni nu aude, nimeni nu reacționează! Doar eu, un simplu abonat (și alții ca mine), am început să resimt surprizele oferite de RDS&RCS: programe TV care se aflau în grilă atunci când am devenit abonatul lor, au dispărut, altele au fost ... oarecum înlocuite, iar eu, utilizator casnic, atunci când mă plâng de calitatea slabă a internetului, aflu cu stupoare, că nu am o viteză GARANTATĂ! Și nu mă mir!
   Nici furnizorul de gaze nu se angajează să-mi livreze întotdeauna așa cum am nevoie; nici cel de curent electric; nici cel de apă!  
   Să te ferească însă Dumnezeu să întârzii cu plata abonamentului, că sar pe tine ca pe Râmaru!
   Tu, consumator final, aduni toate îndatoririle și mai și plătești pentru ele!
   Ei, furnizorii CONTROLAȚI de stat, sunt liberi ca pasărea cerului!

   Dar să revenim la monstrul ce este pe cale a se naște! Din cauza lăcomiei, CNA-ul nu vede nimic din ce se întâmplă pe piață (ce ciudat îmi pare acum, când îmi dau seama că răposatul Filip vedea ...), de la limbajul vulgar și imaginile demne de un bordel și difuzate la ora 8:00, 9:00, 12:00, 17:00, 20:00, până la nașterea unor monopoluri care mâine îi pot înghiți!
   Chiar așa: pe ei, cine-i controlează?
   Dar pe controlori?

   Ne îndreptăm cu pași iuți spre apariția unui trust „prea mare pentru i se putea întâmpla ceva”, trust care nu va mai ține cont de nici o lege sau reglementare! Și atunci să te ții „libertate” și „respectul legii”!

   Ω

   Soluțiile, simplăe ca bună ziua, stau la îndemâna autorităților, dar se pare a nu fi interesante pentru oamenii de afaceri viitori politicieni ce controlează cu siguranță organismele de reglementare și control:
PUNEREA REȚELELOR LA DISPOZIȚIA TUTUROR OPERATORILOR DE CABLU, CONTRA UNEI CHIRII MODICE (cu calea ferată s-a putut)!
 
ÎNCURAJAREA TRANSMISIILOR TERESTRE!
 
INTERZICEREA REALĂ A MONOPOLULUI ÎN ORICE DOMENIU DE ACTIVITATE!

   P.S. Dacă nu se grăbesc, vom avea spălătorii auto RDS&RCS, fabrici de pâine RDS&RCS, piețe RDS&RCS, etc etc RDS&RCS!
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu