Faceți căutări pe acest blog

joi, 7 iulie 2016

Sfărâmăturile monarhiei republicane

   Tot nu-mi vine să cred, motiv pentru care am și lăsat să treacă ceva timp, să se sedimenteze informația:


   „Proiectul a fost pus de Guvern în dezbatere publică. Conform acestuia, Casa Regală este instituţie de utilitate publică. Şeful acesteia va ocupa o poziţie de demnitate publică şi va primi o indemnizaţie lunară echivalentă cu aceea a fuștilor șefi de stat. În cadrul Casei Regale ar urma să fie înfiinţat un departament administrativ, cu cel mult 20 de posturi plătite din buget. Şeful Casei Regale va prezenta, anual, un raport în Parlament.
Casa Regală a României a transmis că acest proiect de lege este rezultatul unui dialog constant cu executivul şi cu partidele parlamentare.”


   Nu pot crede, așa că mai citesc o dată știrea!
   Așadar, republica s-a hotărât ca pe lângă președinte să aibă și un rege! Probabil, pentru orice eventualitate, și-au spus dumnealor cei ce ne conduc, să mai dea niște bani și casei regale, să mai creeze niște sinecuri (20 la număr), dar să aibă oricând la îndemână un rege pentru cazul că președintele este ocupat cu altceva!
   De ce nu creează și funcția paralelă a dictatorului comunist, că am mai găsi ceva urmași ai familiei Ceaușescu?
   Sincer să fiu, am fost un simpatizant al monarhiei, am considerat că este normal să li se retrocedeze bunurile ce le-au aparținut cu titlu personal (nu bunurile casei regale), nu am fost de acord cu tratamentul înjositor pe care i l-a aplicat iliescu ion regelui Mihai în anii `90, sunt însă suficient de lucid să nu o consider pe Ana regină și, pot spune cu mâna pe inimă, că dacă acest înjositor proiect de lege este acceptat de familia regală a României, eu unul devin cel mai aprig susținător al republicii!
   Nu cred să conteze vreun pic, dar măcar ca idee de opoziție!
   Poate aș fi acceptat dacă se intitula cineva Împărat al Republicii Franceze, dar atunci am fi vorbit despre un Napoleon Bonaparte și ne pregăteam deja haine groase pentru campania din răsărit!


   Ω


   Dacă ne luăm după țața din colț, problema se pune altfel: casa regală a primit înapoi un număr de proprietăți, casa regală este datoare cu niște impozite la stat, casa regală se bucură de privilegii pentru care nu știm ce face, casa regală este doar un nume: de ce casa regală se bucură de asemenea tratament preferențial?
   Cred că țața din colț are dreptate ... dacă acceptă această mezalianță,
CASA REGALĂ ESTE O INSTITUȚIE DE OPERETĂ. ESTE O  BUTAFORIE!

   PĂCAT: ÎNCĂ O STATUIE SFĂRÂMATĂ!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu