Faceți căutări pe acest blog

luni, 24 septembrie 2012

Bucurosi le-om duce toate ?


Vi-l mai amintiti pe Sabin Gherman ?

   El a fost cel care , intr-un gest de sfidare nationala , ne-a aruncat in fata maxima neobrazare : " M-am saturat de Romania " !
   Nu stiu nici astazi de ce a facut-o : daca l-ar fi chemat Nagy , Istvan sau macar Matei , intelegeam ; pe cuvint intelegeam si nu ne suparam mai rau decit de obicei ! Dar omul se numeste Sabin , adica un nume in traditia celor transilvanene , ce nu pot fi maghiarizate , a facut literele - romana franceza - la Craiova , este un intelectual si nu daduse niciodata semne de nebunie ! Ce l-a apucat oare ? Nemultumiri aveam noi toti , dar chiar asa , zau ca nu se face !
   De fapt ce a spus Sabin Gherman de ne-a deranjat atit de tare ? Pentru cine nu isi aminteste , textul inca se mai gaseste pe internet , putind fi consultat , acum dupa atitia ani , fara dracii din '98 !
   La o citire rapida , ne dam seama ca omul cam avea dreptate ; nu in tot ce spunea , dar in multe : de exemplu ca s-a saturat de mitici , de flegme pe strada , de tiganisme , de dezechilibre regionale .
   La o citire mai calma , observam ca de fapt nu jigneste pe nimeni si ca partea de " dreptate " este cam mare . Trecind peste genericul " mitici " ce poate fi jignitor pentru unii , sa fim sinceri : in tot ce spune are dreptate ! Chiar daca ridicarea Transilvaniei in slavi este usor fortata , are dreptate : omul si spune foarte clar ce simte - el s-a saturat de Romania , nu de romani . Sa ne amintim , guvernul Roman inghite galusca cu rromii si ne-o baga si noua pe git : acum ce sa zic , sa ma recomand ca fiind din Moldavie ori Valachie , ar mai merge poate , da' cum sa fac daca-s oltean ?
   Lasind gluma de o parte , pot spune ca il inteleg : ba chiar mai mult , dupa ce-am pus pe hirtia electronica cele citeva observatii legate de noile apucaturi ale romanilor , simt nevoia sa-mi cer scuze !
   Si eu am fost suparat in '98 , nu asa de tare cum au fost romanii cei verzi , dar am fost ; acum imi dau seama ca am gresit , ca am fost inselat in asteptari , ca nu asta este viitorul pe care il doream si care mi-a fost promis - promis mie si noua !
   Da Sabin Gherman , ai avut dreptate !
   Ai avut , dar ai omis din greseala ori cu buna stiinta niste adevaruri deranjante : administratia de la Bucuresti nu este compusa numai din mitici bucuresteni : sint mitici din toata tara , inclusiv din Transilvania ! In parlament , povestea sta la fel ! O fi ceva in aerul asta levantin de Bucuresti . O fi ...
   Din pacate insa , ne dam seama ca inlaturind ca si cind n-ar fi , subtilitatea saturarii de Romania si inlocuirea ei cu vise postimperiale , din pacate zicem , domnul Gherman are dreptate : si noi ne-am saturat de tiganisme , de manele , de stridente de tot felul ( de la vorba la vestimentatie ) , de jocurile oamenilor politici care
                    "....  Numai banul il vineaza si cistigul fara munca .... "
   Da , noi toti ne-am saturat : ne-am saturat de toti si de toate , ne-am saturat de agramatii care ne conduc , de agramatii ce
                   " .......... ne pun biruri , ne vorbesc filosofie ................."
   Ne-am saturat de scoala prost facuta si de istoria falsificata !
   Ne-am saturat , asa este : dar solutia sa fie din nou fuga cu poalele in cap ? Nu stiu ce sa spun , federalizarea asta ar insemna : secesiunea oricit de virila ar fi si mai groaznica !
   Asadar , ... " Ma iarta , Hanny " .....!

   In concluzie , mai ramine o singura intrebare fara raspuns , adresata alesilor si conducatorilor nostri : aveti de gind sa faceti ceva , ca sa nu mai fim satui de Romania ?






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu