Faceți căutări pe acest blog

miercuri, 26 iunie 2013

Bate șaua pînă crapă iapa !

    Din ciclul „Ba pe-a mătii” :
   Iubiți-vă pe drumuri !

   Recunosc , sînt vinovat : îmi place ciclismul ! Îmi place și nu oricum , îmi place la cel mai înalt nivel !
   Adică , să puteți înțelege clar cum stăteau lucrurile , eram și încă sînt în stare să stau liniștit în fața televizorului și să văd o etapă completă din (să zicem , la întîmplare) Turul Franței ! Ba chiar mă pregăteam să vă plictisesc cu o reclamă mascată la ziua de sîmbătă 29 iunie !
   Da , știu , și noi îi regretăm pe cei doi Radu (aveau savoare și rigoare și cîteodată , în supăraea lor , chiar splendoare) , însă dacă treci peste faptul că Manolo se pricepe de la haltere pînă la cricket trecînd prin toate felurile de fotbal , merge : de fapt , omul este un entuziast , iar asta contează în primul rînd !
   Da , îi regretăm , dar nu atît de tare încît să renunțăm la minunățiile oferite de organizatori spectatorilor cuminți din fața televizoarelor : este (poate) singurul sport mai frumos la TV decît pe viu !
   Și atît de tare ne-a plăcut , încît am făcut un efort și ne-am pricopsit cu un utilaj din ăsta de transport cu tracțiune animală (da , animală , pentru că după vreun ceas de plimbare prin parc , puți ca un animal) !  Dar te simți bine ! Și chiar la asta vreau să ajungem cu discuția de astăzi : ar trebui să ne bucure fenomenul ce ia amploare în ultima vreme în orașele noastre : din ce în ce mai mulți oameni fac SPORT ! Fac sport de capul lor , fără voie de la direcțiune , fără antrenori plătiți , fac sport pentru mișcare și pentru plăcerea lor : diminețile de sfîrșit de săptămînă te pot șoca prin numărul mare de oameni care aleargă de nebuni prin parcuri , peste zi numărul lor mai scade dar sînt înlocuiți de bicicliști , grupuri de colegi sau prieteni pun mînă de la mînă și închiriază un teren de fotbal sau baschet și aleargă pînă noaptea tîrziu - nu mai vorbim despre fițele cu tenisul de cîmp , pentru că mesele de tenis sînt pline !
   Iar într-un asemenea context , mă pune necuratul să-mi exprim nemulțumirea pentru starea (jalnică) a pistelor de ciclism din oraș și speranța că vor fi îmbunătățite : știți dumneavoastră cum stă treaba , nici o legătură între două niveluri nu este racordată , totul este plin de gropi , iar acolo unde primăria n-a mai avut gropi , a băgat un chioșc ori se parchează ! Ei bine , exprimîndu-mi eu în public speranța de mai bine , m-am pricopsit cu un e-mail de la un cunoscut !

   Faptele pe scurt : un grup de cicliști pasionați (nu mă număr printre domniile lor) constatînd la fel ca mine care este starea dotărilor pentru două roți (ei mai mult decît mine care doar mă plimb , nu merg și la serviciu așa) , s-au adresat în scris domnului Nicu Dragoș , COMISAR ȘEF și ȘEF AL BRIGĂZII RUTIERE BUCUREȘTI ! Hopa , mi-am spus eu , dar acesta este chiar omul , OMUL , care i-ar putea trezi din adormire pe cei de care ne tot plîngem că nu-și fac datoria pentru care îi plătim - ia să pun eu mîna să mă informez ! Zis și făcut !
   Și iată ce găsesc la o căutare rapidă :
   Frumos , nu ? Un profesionist reputat ...
   Iar mai departe , ia de te crucește :
 
   Sincer , vă spun că m-a luat cu frig , așa că decorarea OMULUI , mi s-a părut un gest absolut meritat : poate o idee tardiv dar , nu zice românul „mai bine mai tîrziu decît niciodată” ?
   Și cum vă spuneam , în timp ce în minte îmi umblau combinații și permutări la mult mai faimoasa expresie „ecce homo” , îmi dau seama că am îmbătrînit și m-a lovit amnezia : eu am primit un mesaj , un mesaj pe care încă nu mi-am făcut timp să-l citesc pe îndelete , cu care să mă desfăt !
   Am dat vina pe nostalgia tinereții deșteptată de limbajul de PAL al articolelor de mai sus , articole ce sigur au anulat ceva amenzi și au recuperat permise suspendate de subalternii domnului șef și ...și iată ... desfătarea , iată răspunsul marelui ... om , luați de citiți , că merită : RĂSPUNS al numitului Nicu Dragoș ! 
   Concluzia :
- din 40 de piste pentru biciclete , poliția rutiera București , a SOLICITAT închiderea a ... 34 !
- din cele 34 de solicitări de închidere , în 10 cazuri poliția a sancționat contravențional primăria pentru neinstalarea semnelor „Interzis  CRETINILOR pe două roți
- din aceleași 40 de piste PATRU adică 4 , sînt semnalizate corespunzător !
- nicu dragoș din răspunsul discutat de noi în fugă nu este sigur același personaj cu NICU DRAGOȘ cel prezentat mai
sus ! Sau este ?
 
   Am o nedumerire și , aș dori dacă cineva are răspunsul , să mă lămurească și pe mine : de ce mama dracului le place polițiștilor să fie fotografiați cu o unealtă de scris în mînă ? 
 
   Ω
 
   Să fie în loc de ... baston ?
  
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu