Faceți căutări pe acest blog

sâmbătă, 22 iunie 2013

Cică - Sf. Duh este agent de turism !

    Dacă aș fi Dumnezeu !


   Conform rezultatelor (preliminare) ale recensămîntului din 2011 , populația stabilă a României , din punct de vedere religios , are următoarea structură :
- 85,9% religie ortodoxă
- 4,6% religie romano-catolică
- 3,2% religie reformată
- 1,9% religie penticostală
- 4,5% (aproximativ) alte religii 

   Pînă aici , nimic deosebit , noi sîntem credincioși : tragem cruci peste cruci cînd trecem prin fața unei biserici , înjurăm de cele sfinte , purtăm lănțișoare cu cruciuliță și , cînd și dacă sîntem întrebați , ne declarăm adepți ai ortodoxiei - adică ai DREPTEI CREDINȚE !

   ORTODOXÍE
1. Confesiune creștină care a păstrat neschimbate dogmele, tradiția, cultul și organizarea bisericească fixate prin cele șapte sinoade ecumenice; p. ext. biserica ortodoxă; religia ortodoxă.
2. Conformitate, concordanță cu principiile tradiționale ale doctrinei bisericii creștine ortodoxe. 
 Din lat. orthodoxia, fr. orthodoxie.      
  
   Într-adevăr , nimic deosebit : toți credem că la nevoie nu-i dracu' chiar așa de negru și , că am putea chiar sta la o tocmeală cu Doamne Doamne (știți care , cel cu „eu sînt mic , tu fă-mă mare”!) .
   Nu știu care este adevărul , n-am habar dacă există , n-am habar că dacă „este” ar avea vreun catastif cu însemnări zilnice despre fiecare „credincios” , n-am habar cum este organizată administrația cerească și pe cine ar trebui să știi , n-am habar nici cît ar trebui să dai !
   Pe cuvînt , nu știu și sînt convins că nici angajații tereștri nu știu (sau nu vor să ne spună) : știu însă că un om de bine , a propus acum cîțiva ani ca sărbătoarea rusaliilor să devină din sărbătoare religioasă sărbătoare oficială a statului român , marcată cu cruce de zi liberă !

   Spre rușinea mea , recunosc că nu știam ce se sărbătorește în aceste zile , așa că am întrebat în stînga și-n dreapta : stupoare , NIMENI nu mi-a putut răspunde , nici măcar „babele” fundamentaliste pe băncile de pe lîngă biserici ! Dacă nu mă credeți , repetați experimentul descris anterior !
   Buuun , așadar într-o asemenea situație fără ieșire , am pus mîna pe NET de l-am întrebat și , ce să vezi : Rusalii
   Eu unul îmi recunosc și îmi asum analfabetismul religios : ce facem însă cu dependenții de făcut cruci ?
   Ce facem cu televiziunile care fără pic de pudoare și decență ne anunță sărbătoarea religioasă a Rusaliilor avînd ca fond imagini „specifice de plajă” și ca text planul de afaceri al hotelierilor ?
   Ce facem cu toți auto declarații CREȘTINI ORTODOCȘI ?
   Ce facem cu parlamentul care și-a închipuit că votînd absurd o zi liberă cadou pentru cei mulți și neștiutori împușcă doi iepuri dintr-un foc : capătă indulgențe în cer și indulgența alegătorilor aici pe pămînt ?

   Nu știu ce am putea face NOI , dar eu , dacă aș fi ca în titlu , cu siguranță le-aș arăta ușa din dos : și nu atît pentru FALSA CREDINȚĂ , cît pentru încălcarea poruncii „SĂ NU MINȚI” !

   Să ne amintim cei ce am știut vreodată , să aflăm ceilalți , vorbele din evanghelii :
„Eu sînt α și Ω
 
   Dar nu sînt ca în titlu , așa că RELIGIA MONDENĂ își poate vedea liniștită de ale ei !
   Amin ?





 
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu