Faceți căutări pe acest blog

marți, 25 iunie 2013

Cică - Surprize , surprize ?

   În țara de unde vin ...

   Cu părere de rău , cu mare părere de rău , trebuie să amintim că întîmplarea (și numai întîmplarea) a făcut ca în urmă cu doar cîteva zile să începem un ciclu despre traficul auto din România și despre activitatea „organelor” abilitate să-l supravegheze și să-l stăpînească : acest semnal de alarmă , tras cu modestele noastre puteri , va rămîne un strigăt în pustiu dacă nu va fi urmat de altele - de cît mai multe !

   Pe scurt , în iubita noastră patrie , poliția rutieră se evidențiază prin acțiunile unor șefi , oameni care se descurcă atît de bine din salariul de bugetar încît îi propunem miniștri la finanțe !

   Se mai evidențiază și prin nonșalanța cu care aplică în practică procedeele și procedurile învățate de pe la diverși nași ori fini , cumetri sau doar prieteni : de aici însă , vedem și diferența dintre borfași și uniformași - unii fură și sînt greu de prins , ceilalți fură , falsifică și înșeală convinși fiind că sînt greu de prins (nu ne gîndim la posibile complicități în cadrul aceluiași minister , așa cum faceți dumneavoastră acum , nici gînd) !

   Atunci cînd șefii consideră că așa este normal să te porți , iar cînd legea română prin instanțele de judecată încă n-a trimis pe nimeni forțat să se facă polițist și , cînd aceeași lege , nu-i aplică unui OM ÎN UNIFORMĂ o pedeapsă în cuantum cel puțin dublu față de cei ce nu sînt funcționari ai statului iar a fi bugetar al ministerului de interne este o AFACERE , să nu ne mai mire nici o surpriză ! 

   Trăim în țara în care :
-  permisul de conducere se cumpără (și rămîne cumpărat , cu tot scandalul)
-  instructorul școlii de șoferi își oprește elevul pe banda a doua , cu avariile aprinse , pentru a sta de vorbă
 instructorul școlii de șoferi își oprește elevul CHIAR sub semnul oprirea interzisă
-  instructorul școlii de șoferi își pune elevul să semnalizeze la acest indicator rutier și îl mai învață că este suficient să „dea” semnal și să se bage fără să se mai asigure !

(Iar noi , trebuie să credem că astea-s permise „luate pe bune” !)

- prioritate este o problemă de gabarit , preț al mașinii și tupeu - nu de lege !
- circulația pe contrasens este obligatorie prin lege
- trecerea pe „roșul” semaforului a devenit sport național
- ordinea în trafic o fac taximetriștii
- cine nu conduce fără o labă de gorilă atîrnată pe geam rămîne fără permis
- notiunea de viteză minimă este înțeleasă ca ... de la viteza maximă în sus
- a aprinde luminile în tunel sau pasaj subteran este semn de slăbiciune
- cineva (nu spunem cine , persoană importantă) a importat semafoare , pe care primăriile , cuminți , ni le trîntesc nouă pe drumuri (am mai spus și cu altă ocazie - știu un loc în București , cu CINCI , 5 , V semafoare în mai puțin de 150 de metri)
- poliția rutieră face statistici , numără morții și , culmea rafinamentului , are aceleași puncte de control în trafic de ani de zile , de îi rîd și curcile
- agenții serviciului circulație scriu cîte un sfert de ceas la un amărît de proces verbal
- majoritatea conducătorilor de taxi sau dubă de marfă sînt ANALFABEȚI (da aveți dreptate , au diplomă/e , însă puneți-i să scrie după dictare , sau să citească un text la prima vedere) , dar au permis de conducere !

   Aceste observații , justificate dar cert insuficiente față de realitate , nu sînt o surpriză pentru nici un participant la haosul nenorocit numit trafic românesc : hai să fim sinceri cu noi , am avea o surpriză mare , enormă dacă intrînd în circulație , lucrurile nu s-ar desfășura cum am arătat mai sus !

   ȘI ÎN CAZUL ĂSTA , SE MIRĂ CINEVA DE ACCIDENTUL DIN MUNTENEGRU ?
SE POATE MIRA CINEVA CĂ UN ȘOFER PROFESIONIST , ÎN LOC SĂ RESPECTE INDICATOARELE RUTIERE ȘI STAREA DRUMULUI A HOTĂRÎT SĂ IA VIAȚA UNOR OAMENI CARE-L PLĂTISERĂ DEJA SĂ N-O FACĂ ?
VA VERIFICA CINEVA ÎN CE CONDIȚII DE OBOSEALĂ CONDUC PROFESIONIȘTII DIN ROMÂNIA ?
A VERIFICAT CINEVA CE LE CER ȘEFII/PATRONII SĂ FACĂ ȘI CÎT ESTE DE LEGAL ?
A LUAT CINEVA MĂSURI ÎN LEGĂTURĂ CU DOBITOCUL CARE DANSA LA VOLANUL TIR-ULUI ?
VERIFICĂ CINEVA CEVA ?
 
SAU ÎN CONTINUARE „MORTU-I DE VINĂ” ?

   Atîta timp cît serviciile statului sînt doar niște locuri calde de produs fonduri pentru cîte un șoric ori cîte un amic procuror care dă bani cu camătă sau pentru ridicarea vilelor cu epoleți , nu ne mai miră nimic : ba da ,
NE MIRĂ CĂ NU SÎNT MAI MULȚI MORTI !
   Așadar , Dumnezeu să-i ierte pe cei ce nu mai sînt și să-i ajute pe supraviețuitori , însă nu șoferul care i-a omorît este de vină în primul rînd , ci sistemul care l- a învățat că pe un drum public se poate orice !  

   Concluzie : cu sau fără doliu național , nenorocirea din Muntenegru poate fi un bun prilej pentru guvern să dea de pămînt cu actualul sistem nefuncțional , în speranța că în urma șocului acesta va porni !
   Sau nu !

  Ω

   P.S. Am o singură curiozitate de fapt : ce nuntă , ce divorț , ce cerere a lu' nea gg va șterge din memoria comună nenorocirea aceasta ? Și va permite sistemului să lucreze în continuare la fel ?
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu