Faceți căutări pe acest blog

luni, 19 octombrie 2020

Pericol!

   Săptămâna trecută, în singura zi ploioasă, am fost nevoit să fac un drum București Brașov și retur. Da, în aceeași zi ploioasă. Ei bine, drumul care a însumat circa 400 km este în mod obișnuit o glumă pentru zilele noastre când mașinile au ajuns mai deștepte decât cei ce le conduc, dar nu mai este o glumă și o plăcere când plouă: și iată de ce ...

   Așa cum era de așteptat, anvelopele își fac datoria și nu te simți în pericol, sistemele de asistență în diferite direcții și moduri, care în mod normal nici nu sunt băgate în seamă, te țin bine merci pe trasa ideală, frânele își fac datoria exemplar, astfel încât, dacă nu vrei neapărat să sari de pe drum mergi fără griji și probleme! Însă, românii de la drumuri sunt mai tari decât inginerii auto, drept care au venit cu noutăți pentru care mașinile nu sunt pregătite: nici măcar cele de ultimă generație! Ei bine, dacă mergi pe un drum național cu viteza de 100 km/h ți se pare normal și chiar este, dar dacă în fața ta apare o baltă adâncă de minimum trei degete pe o lungime de câțiva zeci de metri, constați că mașina trage greu și că merge înfrânat. Și mai distractiv este când întâlnești bălți adânci de o palmă numai pe o parte a drumului, așa încât să se înfrâneze numai jumătate din mașină și să tragă dintr-o dată ba stânga, ba dreapta, ca un cal nărăvaș! Credeți că este plăcut? Credeți că este sigur? Și asta la viteze mult sub suta mai sus declarată!

 

   Am avut ocazia să văd în ce stare jalnică este DN1, am avut ocazia să văd drum construit cu contra pantă, pe care apa se adună pe mijloc și nu curge spre margini, am avut ocazia ca mergând pe banda întâi să fiu stropit de un autovehicul aflat în mers, dincolo de separator deci pe contrasens, atât de rău încât câteva secunde am fost orb, ștergătoarele fiind inutile la o cantitate atât de mare de apă! DN1, care de obicei este periculos din cauza aglomerației, este pe ploaie o adevărată capcană, o capcană lungă de sute de kilometri!

 

  

 

   Cine a recepționat lucrările, cine a considerat că drumul este bine executat, cine a dat liber la plăți pentru lucrări care pun în pericol participanții la trafic? Cine s-a umplut de bani închizând ochii la greșelile enorme de proiectare și execuție de pe „cel mai important drum din țară”?

   Așa se întreabă un om, de pe stradă ... și tare ar vrea să se întrebe și parchetul ...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu