Faceți căutări pe acest blog

vineri, 5 decembrie 2014

Acei oameni plouați și caȘchetele lor zburătoare

   O tempora,
  O mores ... !

   Dacă memoria nu-mi joacă feste, am văzut un protest cu repetiție!
   Dacă mă înșel, înseamnă că ori am călătorit în timp, ori m-am ...
   Am verificat, rămânem deci la prima variantă, aceea a protestului cu repetiție: zilele trecute, un grup de polițiști, a protestat în ploaie și în fața ministerului condus de superinteligența numită Petrescu! Motivul? Simplu ca mai întotdeauna, adică banii! Banii prea puțini, să fim înțeleși! Așadar, oamenii noștri, agenți de stradă și nicidecum posesori de vile cu epoleți, plângeau și se plângeau în ploaie de sumele mici pe care le primesc, dezvăluind marelui public șmecheriile legii, care le-a împărțit venitul în salariu și prime: salariul se dă, primele „când vor fi bani”! Să fim sinceri, gândind la rece - nu la frig - îi înțelegem: cum poți cere unui om să mă apere cu prețul vieții când îl plătești în bătaie de joc, cu sume ridicole? Păi, nu prea poți, nici ei nu se dau de ceasul morții cu munca, noi ne-am învățat, drept care, într-un levantin dolce far niente, statul se face că-i plătește, ei se fac că ne apără, noi ne rugăm la Dumnezeu să nu avem probleme care să le reclame prezența: oricum a-i suci-o, din această combinație, de pierdut pierde tot cetățeanul, adică noi, fraierii plătitori de impozite!
   Până aici, lucrurile sunt clare!
   Iată însă, ce nu este clar - pentru mine: în 2012 dacă-mi amintesc eu bine și memoria nu-mi joacă feste, un alt grup cu epoleți, la fel de vocal, umplea curtea Cotroceniului cu caȘchete de polițist, aruncate în ritmul faimoaselor versuri
„Ieși afară,
Javră ordinară!”
   (Că nici măcar o javră excepțională nu ar putea ieși înăuntru, este evident, așa că vom considera în continuare ca o licență poetică exprimarea de tip milițienesc!)
   Așadar, cum rămâne cu caȘchetele zburătoare din 2012?
   Cine și ce a câștigat în 2012?
   Cine a răgușit și cu ce s-a ales în 2012?
   Cu ce este mai bună ... ființa de acum față de cea jignită în 2012?
   „Din această dilemă, nu puteți ieși” spunea un faimos personaj, replică perfect aplicabilă și celor care în 2012 au dat o mână de ajutor la îmbrâncirea unui guvern legal constituit și la înlocuirea lui cu struțo cămila uselistă! Dacă lansatorii de acoperăminte cazone ar învăța din această întâmplare că nu promisiunile oricărui mongoloid îi vor ajuta, ci respectarea și aplicarea legii atât în spiritul cât și în litera ei, ne-ar fi mai bine tuturor, iar dumnealor nu s-ar mai vedea nevoiți să comande caȘchete zburătoare!

   Ω

   Așa cum polițiștii trebuie să învețe, la fel trebuie și noi ceilalți cetățeni să băgăm la cap:
NU TREBUIE SĂ CONTEZE CE PONT SAU BĂSESC SAU IOHAN
SE AFLĂ VREMELNIC ÎNTR-O FUNCȚIE OARECARE, CI,
APLICAREA LEGII ȘI RESPECTAREA EI!
   Oamenii aleși, sunt vremelnici!
   LEGEA NU!
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu