Faceți căutări pe acest blog

luni, 29 decembrie 2014

Nu putem învăța!

   Eternitatea nenorocirii


   A nins!
   A nins în decembrie!
   Da, știm, este anormal să ningă în decembrie, cam cum este la fel de anormal să plouă în iunie: dar, asta este, așa suntem noi, ghinioniști!
   Așadar, a nins din nou în decembrie: de peste două mii de ani, adică de când avem conștiința existenței celor pe care-i numim strămoși, noi ȘTIM că ninge în decembrie! Știm că ninge, dar nu ne putem învăța minte că ninge: institutul meteo anunță de câteva zile că vine vâjgărăul, de peste două mii de ani crivățul cel rece și hain se izbește de zidul Carpaților și-l ocolește prin sud, pe la Buzău, de când se știe neamul nostru prin locurile astea, iarna este cu nămeți și viscole, râzându-și parcă de teoriile încălzirii globale! Iar noi ... am învățat, ce?
   Am învățat să tăiem copacii reprezentând perdelele de protecție antizăpadă (ca să-i băgăm pe foc când vine zăpada), am învățat să trimitem la drum trenuri nepregătite și cu insuficientă tracțiune, am învățat să ne rugăm Domnului dar să nu punem mâna pe lopată, am învățat să arătăm cu degetul dar să stăm cu mâinile încrucișate!
   Câți oameni ați mai văzut că dau zăpada la rigolă?
   Reformulez întrebarea: câți oameni ați mai văzut curățând zăpada - alta decât cea de pe propriile mașini?
   Am ajuns să așteptăm să ne deszăpezeazcă alții până și propria curte!
   De ce?
   Pentru că ne-am învățat puturoși și delăsători, d'aia!

   Ω

   Și atâta tot!
   La fel ca în economie ...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu