Faceți căutări pe acest blog

duminică, 21 decembrie 2014

Cică - Să gătim fără bun simț?

   A bucătări sentimente


  Când și când, îmi mai pierd timpul uitându-mă la „cel mai tare cooking show” din România, adică la, ați ghicit deja, Masterchef. Mă mai uit, pentru că - recunosc - îmi place să mănânc, îmi place să pregătesc, îmi place să încerc câte ceva nou: și nu sunt eu, desigur, singurul!
   Cum se desfășoară de obicei ostilitățile cu Masterchef: mă așez comod, privesc, culeg perle de exprimare (de fapt, culegeam, au devenit un fapt muuult prea obișnuit, așa că am renunțat), dacă vreo combinație culinară îmi sună bine, aceasta va fi căutată și, mai mult ca sigur gătită, mă amuz de unele prostii, studiez moda culinară impusă de cei care nu știu ce bună poate fi o ceapă spartă pe-un colț de ziar alături de o coajă de pâine când ți-e foame ... Iar timpul trece, strecurându-se alene printre aceleași tipare ale formatului, printre aceleași cutii misterioase (cam mult spus în bucătărie!), printre aceleași sfaturi și remarci, de multe ori nesărate ...
   Cam așa ar fi o seară tipică cu Masterchef ...

   Însă, la ultimele două „show-uri” ce mi-a fost dat să văd?
   Și să mă minunez!
   Unul dintre jurați, o tanti care face eforturi să vorbească stricat românește, deși este clar că le pronunță și pe Ă și pe Î fără probleme, a pus ochii pe unul dintre concurenți! Noi, am înțeles că așa este formatul, că talentul la gătit contează poate mai puțin decât TIPUL uman al concurentului, noi am priceput - parol! - că așa trebuie să fie ... unii să se înnamoreze, alții să fie răi, un altul să fie arogant, etc, etc, pe cuvânt că ne-a intrat în cap: dar nu ne-am lămurit dacă înjosirea unui om face parte din acest format!
   Dacă respectiva tanti în negru „s-a dat” la cineva, atunci acel cineva devine automat oaia neagră și calul de bătaie al tuturor: inclusiv al colegilor concurenți! S-a ajuns până acolo, încât un concurent s-a gândit să ... DONEZE persoana în cauză!
   Comportament abject!
   Penibil!
   Infect!
   Mizerabil!
   Și pentru ce? Pentru a-i fi pe plac bucătăresei? Asta va aduce cuiva câștigul visat? Am ajuns să ne vindem omenia și bunul simț și buna creștere (dacă le-am avut) pentru iluzoriul câștig de la final?
   Oribil!
   Cineva, îmi atrăgea atenția că cel mai lipsit de obraz, a fost un oltean: refuz să cred că la Craiova oamenii sunt lipsiți de bun simț!
   Refuz!
   Drept care, îmi închipui că așa-i „formatul”!

   Ω

   Indiferent care este adevărul (format sau întâmplare), consider mitocănesc și mârlănesc comportamentul din emisiune, îl consider o batjocură la adresa bunului simț și, dacă nu așa este formatul, le doresc tuturor celor dispuși să le intre-n voie bucătarilor, să aibă parte de același tratament mahalagesc!
   ȘI, SĂ LE FIE DE BINE!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu