Faceți căutări pe acest blog

joi, 2 aprilie 2015

Este mai mult, mai bine?

   Despre exagerări


   Am avut zilele trecute treabă la aeroport: la Otopeni adică!
   Nimic deosebit până aici, doar că am plecat înapoi spre oraș la cea mai proastă oră cu putință și anume pe la 8:00!
   Când m-am dus, plimbare de voie!
   Când m-am întors, nenorocire: parcă ieșiseră toate mașinile din București în trafic, numai și numai ca să-mi facă mie în ciudă! Și, pentru că nu era suficient, a început și o ploicică ... ori, este lucru știut că șoferul român pe ploaie nu mai știe să conducă! Nu că pe drum uscat am fi noi așii așilor!
   Am intrat dar în trafic: se mergea nu bară la bară ci, bară pe bară!
   Cu toate astea, coloana pe trei rânduri se deplasa constant cu o viteză între 60 și 80 km/h: surprinzător, de-a dreptul surprinzător! Am mers în felul acesta, liniștiți, prin tot Otopeniul, am trecut centura și am intrat în București, pe pasajele acelea inutile, la fel ... nu-mi venea să cred!
   Dar, pentru că există întotdeauna un dar, pe la Fântâna Miorița viteza coloanei a scăzut dramatic și, după numai câțiva metri ea a devenit zero: și atunci, m-am lămurit! Circulasem tot drumul până acolo, numai și numai prin intersecții
NESEMAFORIZATE,
intrasem în trafic fără probleme cedând trecerea la semn, viteza fusese chiar bună, nimeni du depășise aiurea, nimeni nu se băgase prostește ca să încurce pe altcineva, fusese totul foarte cursiv, fluent și civilizat! Dar, la Casa Scânteii/Piața Presei Libere(?), plăcerea Serviciului Circulație ne-a lovit în plin: semafoarele, puse prostește și fără legătură cu intensitatea traficului, au blocat totul, absolut totul, cu toate că s-ar putea circula foarte bine într-un simplu sens giratoriu!
   Dacă cineva nu mă crede, poate face o verificare în intersecția nou născută sub pasajul Mihai Bravu: cineva, a importat semafoare și a „aranjat” respectivul sens giratoriu cu vreo douăzeci (20) de asemenea „minuni ale tehnicii”! Cu toate că nu circulă mai mult de cincizeci de mașini pe minut
ÎN TOATĂ INTERSECȚIA,
a fost după cum vă spuneam, semaforizată, astfel că în loc să circule toastă lumea comod și repede, stai ca ... la poarta nouă, deși nu este necesar! Notați vă rog că încă nu circulă tramvaiul, așa că ...
   Vreo trei zile semafoarele au fost defecte (pe lampă filatoare) și, credeți-mă, circulația a fost mai mult decât fluentă!
   A propos, era să uit: cred că lucrarea mai este în garanție, pentru că deși tramvaiul încă nu circulă, trecerea peste linii este îngreunată de câteva gropi enorme! Frumoasă lucrare, nimic de zis!

   Ω

   În concluzie: supra semaforizarea este o altă prostie făcută pe buzunarul, timpul și nervii cetățenilor plătitori de taxe, impozite și benzină!
   P.S. Când mai vine la o cafea la DNA, dacă nu uită domnii procurori, poate-l întreabă pe fostul general videanu ce s-a întâmplat cu sistemul acela de semaforizare inteligentă, sistemul pentru care a plătit sume frumoase firmei UTI!
   Poate-i gata, funcțional și noi nu știm!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu