Faceți căutări pe acest blog

miercuri, 15 aprilie 2015

N-aș mai fi bucureștean ...

   Altfel, nu se poate?


   Sunt automobilist: am adică o mașinuță cu care-mi fac treaba și adaug la veniturile statului cât mai puțin cu putință! Cât mai puțin vreau eu, cât mai mult vor ei, așa că, de la o vreme, am început să fiu atent la niște „nimicuri” și să-mi fac și oarece calcule de consum.
   Așadar ...
   Merg zilnic în București circa 20 km. Nu mă întrebați de ce nu folosesc transportul în comun, pentru că veți primi același răspuns pe care vi l-ar da foarte mulți bucureșteni: pentru că este prost, scump (la ce oferă) și ineficient!
   Na, de-aia!
   Buuun, acum că m-am ușurat, să vă spun ce-am observat și ce mă intrigă ...
   Nu, nu aștept sistemul de semaforizare al lui videanu, pe care acesta l-a plătit deja din câte știm firmei UTI, nu-l vrem pentru că bănuim că este ținut undeva bine, să nu se strice.
   Dar ce vrem?
   Vrem ca circulația să fie mai fluentă cu mijloacele simple pe care le avem la îndemână și, odată cu asta dorim mai puțină poluare și bineînțeles un consum mai mic! Iată cum ...
   Bulevardul Kiseleff - cam nouă benzi lățime: semafor cu buton, blochează ambele sensuri!
   Intersecția Kiseleff cu str. Monetăriei: semafor, absurd și inutil, câteodată funcționează.
   Piața Victoriei: pasaj pe o singură direcție, perpendicular pe o linie de metrou: o singură trecere de pietoni a fost mutată în subteran, în rest totul este la suprafață.
   Calea Victoriei: deși putea fi o alternativă la bulevardul central, a fost îngustată la două benzi și împănată cu semafoare, semafoare absolut necesare pentru o intersecție complicată ca cea cu str. Moxa! A propos de calea Victoriei: lucrările executate anul trecut au adus probabil bani frumoși „cuiva” dar traficului i-au pus o mare frână!
   Fie că o luați pe Calea Victoriei până-n cheiul gârlii, fie că treceți pe bulevard, vă loviți de aceleași probleme de trafic, adică intersecții, unele dintre ele chiar mari, blocate cu tot felul de interdicții - dacă nu sunt pastile de beton: găsiți la Piața Unirii cel mai mare, inutil, ineficient și probabil absurd sens giratoriu din lume, soluție de trafic care blochează circulația naturală N - S, obligând șoferii să intre în tunelul nenorocit intitulat pompos Pasajul Unirea, tunel care, nu se putea altfel, rezolvă o singură direcție de mers - și aici trecerile de pietoni, deși există pe lângă pasaj și două stații de metrou și o legătură între ele, trecerile de pietoni spuneam, au rămas BINEÎNȚELES la suprafață!
   Mergând mai departe spre sud, te lovești din nou de prostia trecerilor de pietoni pe toată lățimea drumului „dintr-o bucată”: b-dul Cantemir - să fiu iertat, dar pentru bucureșteni rămâne Magistrala - este tăiat de o asemenea trecere de pietoni, când artera are 6 (șase) benzi intens circulate!
   De la Șincai, intersecție în care din nou nu s-au putut muta trecerile de pietoni în subteran alături de stația de metrou și care ntersecție ar trebui transformată într-un sens giratoriu, îți poți continua drumul spre Cuțitul de Argint sau pe Tineretului, spre Calea Văcărești. Ce veți găsi? Bineînțeles, la Belu (adică pe relația Cuțitul de Argint) vă veți lovi de una dintre cele mai idioate și greoaie intersecții din București: cinci artere mari (Olteniței, Giurgiului, Pieptănari, Viilor, Șerban Vodă) se întâlnesc într-o intersecție mare. Ce spun eu mare ... foarte mare! Sub intersecție, se află linie și stație de metrou: pe unde sunt toate trecerile de pietoni? Ați ghicit, pe la suprafață! Locuitorii din zonă, își amintesc cu nostalgie zilele minunate în care, sub mandatul aceluiași videanu, s-a „lucrat” în intersecție vreo doi ani, pentru realizarea unui pasaj pietonal: și de unde toată lumea se întreba de ce doar pietonal, nici ăla nu s-a mai făcut!
   Multe ar trebui DNA-ul să-l întrebe pe videanu, castelanul de Snagov!
   În continuare, orice rută alegi, mergi pe o singură bandă - și aia îngustă - sau pe linia de tramvai ori de „metrou ușor” (ridicolă denumire pentru un rahat de bordură în lungul traseului de tramvai): pe șos. Giurgiului mănânci câteva pâini până ieși din oraș, iar ieșirea/intrarea înseamnă o aventură pentru mașină, în schimb pe șos. Olteniței ajungi la BIG Berceni.
   Bineînțeles că de la Brâncoveanu până la Tineretului, pe intrarea Urcușului și Calea Piscului, nu s-a gândit nici un „dom' primar” că ar fi bună și naturală o legătură, care cu o lungime de sub 1,5 km ar descongestiona Calea Văcărești și intersecția de la Piața Sudului: cum să ai timp să te gândești la asemenea prostii când te ocupi de hidoșenia numită Orășelul Copiilor, hidoșenie unde (dacă tot e al copiilor) ai dat autorizație de construcție și funcționare unei grădinițe!
   Dacă de la Șincai hotărăști să mergi pe Tineretului, găsești aceleași absurde treceri de pietoni cu buton (am spus-o de multe ori - un câine nu poate aștepta juma de minut, 50 de mașini DA!), ajungi într-o intersecție ciudată (Tineretului cu Văcărești) în care logica nu a călcat în viața ei, te îndrepți spre pasajul Mihai Bravu (care bineînțeles că nu rezolvă decât un sens!) și intri pe Calea Văcărești după ce ai avut 3 (TREI) semafoare în 200 m!
   Ei bine, aici este o chestie nostimă: Calea Văcărești are (cu tot cu liniile de tramvai) 8 (OPT) benzi! Această arteră extrem de importantă pentru traficul din sudul orașului, este străbătută de mai multe (ați ghicit) treceri de pietoni! Conform legii, nefiind un scuar pe mijloc, atunci când un pieton pune piciorul jos pe un sens, trebuie să înghețe toată circulația, pe toată Calea Văcărești! Nu se poate face trecere subterană sau supraterană? NU!
   O altă demonstrație de imbecilitate, este așezarea stațiilor RATB la cîțiva pași de intrarea/ieșirea de pe pasaj: și cum cei mai mulți șoferi români de autobuz, știu doar să oprească în stație și nu să tragă la bordură, să te ții bucurie!
   Revenim ... dacă tot se bagă multe milioane de euro în pasajul de la Piața Sudului (BIG Berceni), pasaj care (da, același refren!) rezolvă o singură direcție de mers, nu se poate rezolva și problema traversării pietonilor pe resul lungimii Căii Văcărești, prin construirea de pasaje pietonale? Probabil că nu ...
   Și a propos de pasaj, am o curiozitate: în dreptul accesului la Sun Plaza, când fi-va pasajul gata, va rămâne semafor?
   Că atunci pasajul este absolut degeaba!
   Dar în capătul celălalt al lui, la intersecția cu str. Secuilor, va mai fi semafor?
   Se vor păstra semafoarele și trecerile de pietoni?
   Pentru că, dacă răspunsul este pozitiv, pasajul este inutil!
   Observați vă rog, că peste tot intervine numai și numai factorul om plus bunăvoință!
   Numai atât!
   Dacă s-ar dori, cu minimum de efort și de cheltuială, dar cu maximum de bun simț, s-ar putea circula mult mai bine!
   Un alt exemplu de bani irosiți, este intersecția de la Leu: după ce s-a aruncat cu banii în stânga și în dreapta pentru megapasajul de la Orhideea, nu s-a putut prelungi cu un simplu șanț pe oricare dintre cele două relații (Geniului - Grozăvești, proaspăt deschisă sau Cotroceni - Maniu, existentă). S-a gândit cineva la cei care stau în acea intersecție și peste 10 (ZECE) minute când urcă dinspre Plevnei și merg spre Militari sau Drumul Taberei? Nu, nu s-a gândit nimeni, deși se putea executa probabil la pachet cu pasajul.
   Despre intersecția de la Răzoare să mai vorbim? Să mai întrebăm de ce a fost necesar un sens giratoriu exterior sensului giratoriu existent și de ce, cu toate că există extrem de mult spațiu la dispoziție, primăria generală ne înghesuie pe toți în aceeași intersecție, în loc să ne separe pe sensuri de mers cu mult înainte de a ne aduna toți ca ... la poarta nouă în același loc? Nu, nu mai întrebăm, pentru că din nou se va ridica din umeri și atât!
   Dar b-dul Timișoara, trasat și construit astfel încât să valsezi, vi se pare în regulă?
   Dar trotuarele și carosabilul transformate cu bidineaua în locuri de parcare (așadar schimbare de destinație) vi se par normale?
   Nu a fost construită nici o parcare (excepție cea de la statui), nici un primar nu s-a apucat să creeze cu adevărat locuri de parcare altfel decât prin transformarea trotuarelor, primei benzi de circulație sau chiar a spațiului verde!

   Ω

   Până ce nu vom cere primarilor capitalei să-și facă cu adevărat datoria de primari, calitatea vieții în București (și oriunde în lume sau în țară) va lăsa de dorit: trafic greoi și lent înseamnă poluare, consum, nervi; locuri de parcare pe carosabil, în parcuri sau pe trotuare înseamnă tot murdărie, aer împuțit, trafic îngreunat!
   Dacă alăturăm lipsurilor autorităților locale și indolența poliției și nesimțirea multor concetățeni, avem tabloul exact al unui oraș care în loc să fie frumos și plăcut, s-a transformat într-unul insuportabil!
   Din păcate!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu