Faceți căutări pe acest blog

marți, 15 octombrie 2019

Puțină școală ... (AUDIO)


   Nu este rău să știm ce prevede constituția pentru situația în care ne aflăm!
   Așadar:

   „În situația în care o moțiune de cenzură este adoptată (prin votul majorității deputaților şi senatorilor), încrederea acordată executivului se consideră retrasă, iar Guvernul este demis (articolul 113 din Constituție). Odată guvernul demis, Președintele României desemnează un alt candidat pentru funcţia de prim-ministru (articolul 85 din Constituție).
   Potrivit articolului 103, alineat 1 din Constituție:
„Președintele României desemnează un candidat pentru funcţia de prim-ministru, în urma consultării partidului care are majoritatea absolută în Parlament. Dacă o astfel de majoritate nu există, președintele consultă partidele reprezentate în Parlament”.
   În termen de zece zile de la desemnare, premierul nominalizat trebuie să întocmească lista cu membrii guvernului şi programul de guvernare şi să le trimită pentru dezbatere Camerei Deputaților şi Senatului (articolul 103, alineat 2 din Constituție).

   Birourile permanente ale celor două camere transmit programul de guvernare şi lista Guvernului tuturor deputaților şi senatorilor, (articolul 86 din Regulamentul activităților comune ale Camerei Deputaților şi Senatului). Birourile permanente stabilesc data ședinței comune a comisiilor permanente şi a ședinței comune a celor două camere, în cadrul cărora vor avea loc audierile miniștrilor respectiv dezbaterea programului de guvernare. Ședința comună nu poate fi stabilită la o dată care să depășească 15 zile de la primirea programului şi a listei guvernului (articolul 87 din Regulament). Fiecare candidat pentru funcţia de ministru din lista noului guvern, va fi audiat de către comisiile de specialitate ale celor două camere. Candidații vor primi din partea comisiilor avize consultative (de acceptare sau de respingere) pe care le motivează şi le prezintă premierului desemnat. În situația în care un membru de pe lista noului guvern primește un aviz nefavorabil, premierul desemnat poate veni cu o nouă propunere sau poate să mențină propunerea inițială. Dacă premierul vine cu o nouă propunere, aceasta va fi supusă audierii în comisie.
   După audieri şi acordarea avizelor, se convoacă ședința comună a camerelor la data stabilită, ședință în cadrul căreia premierul desemnat prezintă parlamentarilor lista de miniștri şi programul de guvernare. Urmează dezbaterile pe marginea programului şi listei cu membrii guvernului. După încheierea dezbaterilor, deputații şi senatorii votează, cu majoritate absolută, propunerea de acordare a încrederii Guvernului.

Votul este secret, cu bile. 

   Rezultatul votului este consemnat într-un proces verbal, iar acordarea votului de încredere se materializează printr-o hotărâre a Parlamentului, care se semnează de către președintele Camerei Deputaților şi președintele Senatului şi se înaintează de îndată Președintelui României pentru a numi Guvernul.

   Primul-ministru şi membrii Guvernului vor depune individual jurământul în fata Președintelui României.
   Guvernul, precum şi fiecare ministru în parte își exercită mandatul, începând cu data depunerii jurământului.

   În cazul în care Guvernul nu este validat în parlament, președinții celor două camere îl informează de îndată pe Președintele României, în vederea desemnării unui alt candidat pentru funcţia de prim-ministru.

   Dacă parlamentul respinge două propuneri de formare a executivului în termen de mai puțin de 60 de zile una de cealaltă, Președintele României, după consultarea cu președinții celor două camere și șefii grupurilor parlamentare poate cere dizolvarea parlamentului. Parlamentul nu poate fi dizolvat în timpul mobilizării, în timpul războiului sau în ultimele șase luni de mandat ale Președintelui României.”

   Ω
  Să nu ziceți că nu v-am spus!
   Era să uit: unde dracului este STATUL PARALEL?



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu