Faceți căutări pe acest blog

joi, 24 octombrie 2019

Un fel de filosofie (AUDIO)

   În ultima vreme a crescut parcă numărul de mașini aflate în trafic, nu vi se pare?
   A crescut numărul de turisme, de utilitare, de TIR-uri ... a scăzut numai numărul de polițiști aflați în trafic! Să vedem așadar, cine este de vină pentru traficul infernal (din București cel puțin).
   Dacă lăsăm la o parte chestiile pe care cei mai mulți dintre noi nici nu le înțeleg cu adevărat, chestii mari cum ar fi libertate, egalitate, drepturile omului, egalitatea în fața legii și altele asemenea, rămâne viața de zi cu zi. Ne pasionăm în general în legătură cu aceste probleme mari, unele filozofice și le uităm pe cele mici, chiar mărunte, dar cu care ne lovim zi de zi: în concluzie, până la desființarea sau păstrarea secției speciale, din ce cauză pierdem în trafic cel puțin două ore în plus pe zi?
   Primăria zice că de vină sunt mașinile, că ar fi prea multe: aș invita-o pe coana primărie în Mexico City sau Shanghai ori Chengdu sau Bangkok, toate orașe cu o populație net superioară numărului românilor trăitori în țară, aș invita-o și i-aș demonstra că se circulă fără ambuteiaje, fără scandal, fără înjurături și că nimeni nu intră pe contrasens pe linia de tramvai!
   I-aș mai arăta dumneaei primăriei cum se practică taxarea antipoluare în alte orașe cum ar fi Londra sau, mult mai aproape, cum se parchează în Sofia sau Budapesta! Ce vorbesc eu, ar trebui să vadă cum se circulă și cum se parchează în Cluj, Timișoara ori chiar Mediaș!
   Înțelegem de aici că primăria nu are nici o vină ...
   Ei bine, primăria de mânuță cu poliția rutieră ar trebui să se trezească și să pună lucrurile la punct: de exemplu, sub pasajul Mihai Bravu, pe podul cu același nume, marcajul pare a fi fost gândit de un copil retardat, traseele fiind aproape imposibil de urmat! 
   Toate pasajele din București, după ce că au costat și au durat incredibil de mult, nu rezolvă decât o singură direcție de mers, restul fiind în aceeași stare de mai `nainte!
   Pasajul de la Casa Scânteii, construit doar pe jumătate, nici măcar nu a fost însoțit de un verde intermitent pentru dreapta, pentru celălalt sens de mers!
   Intrarea cea nouă în stația de metrou de la Șincai este o perfectă trecere de pietoni subterană, dar primăria păstrează la nici 30 de metri distanță trecerea de suprafață, care oprește traficul pe șase (6) benzi de circulație!
   În mod absolut aberant, la ieșirea din pasaje sunt puse semafoare (vezi Lujerului)!
   Primarii, între două reclame electorale avant temps, au grijă să facă parcuri inutile unde vor domni bețivii zonei, însă le fac acolo unde prin tradiție s-a parcat în ultimele zeci de ani: dispărând aceste locuri de parcare, mașinile rămase „în aer” și-au găsit loc pe unde au putut iar străzile și aleile care înainte vreme erau aglomerate, acum au devenit adevărate tuneluri!

   Poliție în trafic? 
   Nu vezi decât dacă trece vreun oficial sau dacă sunt scoși la pândă cu radarul! Altfel ... nimic! Sunt curios câți angajați de la poliția rutieră lucrează în birou și câți pe teren!
A PROPOS DE POLIȚIA RUTIERĂ: AM FOST OPRIT, PE UN BULEVARD LARG ȘI GOL DIN BUCUREȘTI (ERA TRECUT BINE DE MIEZUL NOPȚII) PENTRU CĂ CIRCULAM CU APROXIMATIV 70 km/h. AM ÎNTREBAT AGENTUL, ALTFEL UN TIP AMABIL, DE CE M-A OPRIT PE MINE ȘI NU PE TAXIMETRISTUL CARE MĂ DEPĂȘISE GRĂBIT! MI-A RĂSPUNS CĂ AU ȘI EI ORDINELE LOR ȘI ...
ȘI MI-A DAT NUMAI UN AVERTISMENT!
DE CE? FIRMELE DE TAXI, ALEA CARE POT BLOCA ORAȘUL FĂRĂ CA JANDARMII SĂ SE SIMTĂ ÎNDREPTĂȚIȚI SĂ INTERVINĂ, AU CUMVA ... FIR DIRECT CU CONDUCEREA?
   Verifică poliția rutieră cât timp conduc șoferii de pe utilitare?
   Sau cum conduc?

   Ω

   Regret s-o spun:
AVEM ȘI NOI, CETĂȚENII, PARTEA NOASTRĂ DE VINĂ!
DAR AUTORITĂȚILE SUNT PRINCIPALELE VINOVATE DE HAOSUL ȘI JUNGLA DIN TRAFIC!
   Era să uit: Piedone mai are și acum dreptul să conducă după ce a fost prins în Fenomenul Pitești 2, nu-i așa?
   Dar analfabeții care plăteau luarea permisului la Giurgiu?
   Dar cei care s-au umplut de bani punând în circulație niște arme extrem de periculoase gata în orice clipă să se descarce, ei ce fac? Probabil că dorm bine!

   Concluzia este că până la rezolvarea problemelor mari și grave, filosofice chiar, ar trebui să luăm de ... gât pe cine trebuie și să rezolvăm problemele astea mici, care ne mănâncă sufletul zi de zi!
   

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu