Faceți căutări pe acest blog

miercuri, 11 martie 2020

Pe scurt!


   Atunci când China a pus sub carantină orașul Wuhan mi s-a părut exagerat, mi s-a părut anormal, mi s-a părut absurd și demonstrativ. Acum, Italia intră benevol în totalitatea ei în carantină și mi se pare normal, ba chiar mă întreb dacă nu trebuia să facă acest gest mai devreme! Ciudată este mintea umană ...
   A propos de ciudățenii, la noi statul suspendă cursurile școlare din data de 11 martie dar există părinți în total dezacord cu hotărârea: presupun că este mai arzătoare problema cui stă cu copilul decât îmbolnăvirea în sine!
   Privesc și ascult și nu-mi vine să cred: o gospodină, venită din Italia din zona de maxim risc, declară senină la TV că ea nu este bolnavă și nu se gândește să stea 14 zile în casă pentru o simplă bănuială: este evident că respectiva pensionară nu a auzit de purtători sănătoși, de perioada de incubație și de alte mărunțișuri ținând de cultura generală, drept care mă întreb serios dacă asemenea oameni au dreptul să-și spună părerea în legătură cu sistemul național de vaccinare sau să voteze!
   A3 continuă programele pe tipicul știut, înjură adică opoziția liberală devenită putere și, cam atât.
   Panica este la un pas de instaurare, lipsa de încredere în guvern și autorități fiind mai periculoasă decât boala!
   Suspendarea spectacolelor de teatru și limitarea adunărilor îmi amintesc de Camus și de a sa „Ciumă”: mă ia cu frig!

   Oamenii sunt încă neașteptat de calmi ... din fericire!
   Sistemul de sănătate face față cu nici 20 de cazuri de îmbolnăvire: cu o explozie ca în Italia s-ar descurca?

  

   Când se va termina pericolul covid-19, mulți de pe sub mese se vor lăuda că au făcut și au dres ...
   Un gest minunat este lipsa oricărui gest făcut de sistemul privat de sănătate din România: nu mă așteptam ca tocmai ei, cei care arată cu degetul deficiențele de la stat să nu miște nici măcar un deget în problema cu care ne confruntăm cu toții!
   Pe scurt, covid-19 poate fi declanșatorul noii crize economice, pierderile cu producția și vânzările vor fi catastrofale, turismul va suferi un șoc din care numai cei puternici își vor reveni: este momentul în care economia mondială se va scutura de căpușele neesențiale iar viitorul va arăta așa cum nici unul dintre noi nu și l-a închipuit!
   A propos de viitor: parcă sunt într-unul dintre filmele SF cu scenariu catastrofic în legătură cu sfârșitul lumii!
   Așa crede un om, de pe stradă!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu