Faceți căutări pe acest blog

marți, 8 aprilie 2014

Cum să probezi un cablu : din oțel !

   Ușor , de timp liber



   Recunosc : nu am fost niciodată și , nici nu am devenit un „shoping fan”, dar , din când în când , din motive diverse , trebuie s-o faci și pe asta ! Vrei , nu vrei , bea Grigore aghiazmă !
   Așa că , la acest ultim final de săptămână , m-am lăsat înhățat și purtat prin magazine , urmărind ceva de îmbrăcat , ceva așa , mai de doamne ajută ; drept care , ce am constatat , vă împărtășesc și dumneavoastră !
   În primul rând , majoritatea magazinelor deși au , nu folosesc sistemul de condiționare , drept care , după un timp destul de scurt , începi să simți praful care plutește în aerul stătut ! Și dacă nu te-ar ține soața-ți iubitoare strâns de braț ...
   În al doilea rând , este evident că majoritatea comersanților își aranjează magazinul și vitrina , după ureche : în magazine mari , cu pretenții și cu fițe , încă te mai întâmpină câte un cap acoperit șmecherește cu o șapcă , bască , pălărie sau ce-o da Domnul ! De multe ori , respectivul cap , are înfășurat în jurul inexistentului gât , o eșarfă , o cravată , ori altă drăcie : ar putea fi și un ștreang ... Ar fi motive de bucurie , ar fi și de supărare : de bucurie ar fi faptul că zis-ul cap este din plastic , de necaz ar fi că nu este al celui care a crezut că așa este bine și frumos ! Ar merita-o !
   În al treilea rând , pentru că tot suntem la chestii din plastic , să nu uităm și să amintim maxima hidoșenie a manechinelor ce populează astăzi magazinele românești : marea majoritate „proveniență China” , sunt puse în niște poziții imposibile , de parcă ar prezenta moda pentru bețivi , unele cad în nas , altele în fund , având grijă să etaleze suprema finețe a decoratorului , adică pantofi cu câteva numere mai mari ! Spectacolul  este de fapt macabru , inspirându-ți niște ... din rue Morgue ! Dar mai bine să ne oprim ! Respectivele manechine , pe care cei ce frecventează asemenea locuri probabil că nici nu le mai văd (deci nu-i mai sperie) au și un mare merit : măcar au renunțat la trăsăturile asiatice care ne invadaseră magazinele acum câțiva ani , iar cele puse în poziția „șezut” , deși te privesc fioros , par mulțumite cu ele însele ! Mă aștept ca într-un magazin de vânătoare să găsesc manechine așezate în poziția „pentru luptă culcat” , iar în sex șopuri - dar nu contează , nu frecventez genul ăsta de magazine !
   În al patrulea rând , să spunem că a face profit ÎN MOD ONEST nu este un lucru rău , ba chiar este de lăudat , dar a face profit prin simpla supra aglomerare a unor spații , ni se pare abject : să nu ne ferim și să întrebăm un pompier care își face cumpărăturile la parterul magazinului Unirea din București , dacă labirintul acela de dughene , a primit acordul de funcționare din punctul lor de vedere (al pompierilor) ! Dacă l-a primit , înseamnă că a costat destul de mult ! În aceeași categorie , intră fumatul în spații închise (parcări subterane) pe care nimeni nu-l bagă în seamă : atunci când o să se întâmple (Doamne ferește) ceva , televiziunile vor plânge căutând vinovatul , familiile vor plânge căutând despăgubiri , pompierii vor plânge căutând să arate că beneficiarul îndeplinea toate condițiile când a primit avizul de funcționare , primarul Oprescu va plânge (nu știm de ce , dar va plânge) căutând probabil și compasiune și voturi , beneficiarul va plânge căutând disperat la televizor un război , un cutremur , un divorț , un ceva care să schimbe punctul de interes !
   În al cincilea rând , să spunem că majoritatea produselor găsite , se potrivesc perfect la o nuntă de țară , făcută la cort ! Cele mai multe sunt grele de diverse sclipiciuri , „ ... de panglice , de volane și de mode ”, uitând linia simplă și elegantă , crezând în puțina lor minte și în și mai puțina lor școală , că vând unor știuci care înhață tot ce lucește !
   Greșit ! Așa că rămân cu marfa , mai ales că nu este doar sclipicioaso kitchoasă , ci și prost croită , din materiale de duzină , încercând să compenseze cu prețuri pentru amiralul Urseanu !
   În al șaselea rând , am descoperit și lucruri care , până și mie mi-au plăcut ! La două magazine , unul cu un nume cu sonoritate niponă și un altul cu nume parcă franțuzesc (dar diferit scris) am avut surpriza de a găsi cele mai sus povestite , cu prețuri cam la fel cu cele de duzină , adică - prin comparație - chiar ieftine !
   În al șaptelea rând , am descoperit în supercentralul magazin Unirea (același , din București) LUCRURI SCOASE LA VÂNZARE , DAR LEGATE CU UN CABLU DIN OȚEL ! Absolut aiuritor , pe cuvânt ! Te interesează ceva , chemi vânzătoarea , ea , dacă ai o mutră care prezintă încredere , îți DESCUIE produsul , etc , etc ! Dacă figura ta nu prezintă încredere sau interes , nu mai rămâne decât să te spânzuri probând respectivul produs ! Mai lipsește să-ți ceară buletinul când vrei să probezi ceva (poate ar trebui ca vagabondajul și cerșetoria să redevină infracțiuni , să fie urmărite și pedepsite) ! Pe scurt , un spectacol absurd !
   În al optulea rând , magazinele sunt împănate cu niște personaje (de regulă) nefolositoare , care știu numai de „mărimi”
mici - sau mari - habar nu au de dimensiune , de modul în care se completează niște culori sau nu , de croieli și , privesc totul prin prisma prețului și al „brandului” ! Îngrozitor : mai bine la autoservire !

   Suficient pe moment !

   Să spunem că Eurosport continuă să-și bată joc de telespectatori , considerând că punctualitatea și respectarea cuvântului dat (adică a programului anunțat) sunt niște prostii : din nou am avut pe PATRU CANALE doar DOUĂ TRANSMISII ! De ce trebuie să vedem numai și numai fotbal , atât în HD cât și normal , nu putem pricepe , dar că un program anunțat cu multe zile înainte se schimbă din mers în așa fel încât să nu mai aibă nici o legătură cu grila anunțată , înțelegem că se poate face din lipsa de respect pentru telespectatorii ce-i fac rating ! O bătaie de joc !

   Bătând orașul , mi-au căzut ochii pe ceva ce demonstrează nivelul de educație al societății românești , nivel care permite unui canal tv să-mi râdă-n nas schimbând programul cum poftește și negustorilor să bage la vânzare cele mai mari mizerii , atașându-le prețuri de Paris , Londra sau Milano !
   Ia priviți !

 
    
    Ω

   V-ați prins ?
  

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu