Faceți căutări pe acest blog

marți, 15 aprilie 2014

Se'mpute treaba !

   Limitele răbdării



   Pe sistemul folosit cu succes în Crimeea , Rusia își conduce afacerile externe în regiune : și spun pe sistemul folosit deja , pentru că , dacă el funcționează , nimeni nu dorește să-l schimbe ! Amenințările cu gazul au sosit deja , scumpirea lui pentru ucrainieni fiind doar una dintre ele ! Problema mea însă , este alta : ne închipuim cu toții , că evenimentele astea se petrec undeva departe , în vestul rus și estul ucrainian , adică într-o zonă cu care nu avem NICI O legătură : greșit , lucrurile sunt cu mult mai apropiate decât ne așteptăm .
   Văd imagini cu un individ bătut cu bestialitate , lovit cu picioarele , călcat în picioare : majoritatea bătăușilor sunt bărbați , însă , printre ei se numără și femei care , cu mânie proletară îl lovesc cu picioarele pe cel căzut ! Oribil ? Da , oribil !
   Văd imagini în care cetățeni ucrainieni rusofoni și rusofili , își declamă ÎN LIMBA RUSĂ dorința de unire cu maica Rusie , considerând că pământul pe care părinții lor au fost implantați forțat în urmă cu jumătate de secol , le aparține necondiționat și pe veci !
   Văd imagini cu tineri giugiulindu-se sovietic și care , îmbrățișați tovărășește , între două pupături ca la colhoz , ne spun mândri că ei nu vor să devină sclavii americanilor și ai occidentului (și România este cuprinsă în acest „occident”) și că preferă să facă parte din Rusia !
   Văd ce v-am spus , mă crucesc , mă minunez și , în timp ce mă gândesc nehotărât dacă este cazul să mă informez cum se face crucea pravoslavnică (s-o face altfel , că ei fac totul altfel) , încep să-mi pâlpâie niște beculețe prin cap : stai așa , că treaba asta nu-mi este deloc străină !
   Văd imagini cu cetățeni bătuți pe stradă ? Și cine-i lovește ? Rusofili , rusofoni ori minerul Gândac și gospodinele curajoase de iliescu votante în plin buricul târgului zis București ?
   Văd imagini cu cetățeni ce-și doresc alipirea la Rusia și protecția Armatei Roșii ? Dar asta nu-mi este deloc străin : îmi amintesc de un general român (!?!?) , numit de același iliescu ministru al apărării (?) , cum solicita el intervenția aceleiași armate în România revoluționară !
   Văd tinerii aceia demni de „Tânăra gardă” și nu mi se par străini ! Dar absolut deloc ! Mă întreb de ce , și îmi amintesc , cu neplăcere , că în Basarabia , dacă nu știi rusește ești considerat BOU , că dacă zece basarabeni sunt români și vorbesc românește , vor trece imediat pe rusă la apariția unui singur rusofon care nici nu se gândește să învețe limba țării în care trăiește (și care sigur preferă să facă pasul spre Rusia și nu spre occident) , văd că prin sărăcirea tuturor Rusia reușește să-și impună politica naționalistă într-un spațiu avid de identitate , în timp ce funcționarii europeni se chinuiesc să ne desnaționalizeze . Văd că occidentul cere esticilor sacrificii fără a le oferi bucățica de zahăr promisă , văd și mă întreb de ce , dacă eu de la nivelul străzii văd atât de multe , ei , de la înălțimea birourilor lor nu le văd ! Și , mai ales , de ce nu le înțeleg !
   Mai văd cum în iminenta criză energetică provocată de UNICUL furnizor de gaze , noi , care am mai avea câte ceva , nu vom beneficia deloc de propriile resurse naturale și vom plăti în rând cu ceilalți europeni , sau mai mult (ca la combustibili , arzăv-ar focul de nemernici) , gazele românești exploatate de români pentru străinii aduși de un alt favorit al lui iliescu , pe numele lui năstase adrian , căruia-i dorim „numai bine” !  
   Mai văd cum companiile străine lucrează în detrimentul binelui național făcând profit pe spatele nostru , vânzându-ne nouă scump ce este al nostru , plătind statului o redevență de 4% la aur (Africa de Sud , muuult mai bogată decât România , percepe 20%) , văd , văd , văd și nu pricep !
   Oare nu au luat destul ?
   Oare tot nu le ajunge ?
   Oare nu contează contextul și momentul ?
   Oare ce se întâmplă dincolo de frontiere , nu le dă de gândit ?
   Oare nu s-or îneca odată și odată cu tot ceea ce au înghițit nemestecat ?

   OARE NU ÎNȚELEGEȚI CĂ DACĂ ASTĂZI , PRIVIND SPRE OCCIDENT , RUSOFILII ȘI RUSOFONII AR VEDEA ȚĂRI CU O ECONOMIE ÎN PLIN AVÂNT ȘI CU UN NIVEL DE TRAI NET SUPRIOR LOR , N-AR MAI CERE UNIREA CU RUSIA ?
   CHIAR SUNTEȚI GREI DE CAP ?

   Ω

   Oare ?
   Să avem răbdare !
   Să mai avem răbdare ?
  

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu