Faceți căutări pe acest blog

sâmbătă, 19 aprilie 2014

Proprietate și nu prea - RSR sau RSS ?

   Cei al tău , este și al meu !
   Invers , nu !


   Am văzut niște știri interesante ; interesante și ciudate ; interesante , ciudate și din timpuri trecute sosite ! Una dintre ele , spune cam așa : un cineva , proprietar de pământ , are din vremuri hă hă hăt , pe terenul lui , niște stâlpi , ai unui furnizor de ceva ; omul nostru , preoprietarul terenului adică , a cerut proprietarului stâlpilor una din două : ori plătește chirie pentru terenul pe care-l ocupă , ori își ia jucăriile și pleacă la alții ! Ceea ce , proprietarul stâlpilor , n-a făcut , gândindu-se , cu siguranță , că omul cu terenul are o pasiune din a cultiva asemenea lighioane ! Pe scurt , eu am o casă , tu , vii și stai în ea , iar atunci când îți cer chirie pentru faptul că te folosești de bunul meu , tu ești foarte surprins și bineînțeles că nici nu te gândești să bagi mâna-n buzunar să achiți ceva ! Ba , mai mult , tu nu locuiești acolo , în casa mea , nuuu , că tu ai niște sedii frumoase făcute tot pe banii mei , tu în casa mea ți-ai deschis un ceva productiv , care-ți și aduce bani ! Deși justiția a dat dreptate proprietarului terenului , proprietarul stâlpilor ... se mai gândește !
   În alt loc , un sibian , adică un nene care paște oile (asta fac toți sibienii nu , după câtă brânză de Sibiu este pe piață , nu ?) a intrat cu „mioarele” , cu urmașele mioriței , pe terenul altcuiva , la păscut ! De ce a făcut asta ? Dacă spunea că din greșeală , era scuzabil , dar nu așa s-a întâmplat , a intrat NOAPTEA , pe ascuns , în speranța că nu-l vede nimeni și că până dimineața paguba va fi ireparabilă și că va putea face pe prostu' , spunând că oile sunt de vină ! Numai că , proprietarul terenului , pățit sau bănuitor , l-a întâmpinat cu focuri de armă !

   Ce s-a întâmplat în cele două cazuri ?
   Cum au evoluat ele ?
   Ce poziție a luat comunitatea , comunitatea aceea îndoctrinată cu „bunul simț înăscut al țăranului român” ?
   În primul caz , comunitatea a zis : „ ce ne doare pe noi , ce ne interesează , mie să-mi deie curent să am de telenovele , ce mă doare că prostu' ăsta are legea de partea lui , mai dă-l dracu' că ie banii lui nu ai mei , să-mi deie curent pe stâlp să am de unde să fur - ce dacă are dreptate , nu mă interesează , etc , etc , etc ... ”. Au mai zis ei multe , dar sunt nereproductibile , și toate la adresa consăteanului lor , omul având numai și numai vina de a-și cere dreptul !
   În al doilea caz , burtoși vocali și justițiari , cunoscători de facto și de jure ai situației cadastrale din respectivul sat , ȘTIU că respectivul teren a fost furat , că cineva l-a împroprietărit ilegal pe actualul proprietar și DECI , indiferent de statutul lui juridic , oricine poftește are dreptul de a face orice dorește pe acel teren ! Notați vă rugăm , că ciobanul prins cu turma la păscut , nu revendică terenul , ci doar gândește că are dreptul să facă ce-l taie pe el puțina-i minte , pentru că proprietarul ar fi altcineva : dar dacă și „altcineva” ieșea cu pușca ?

   Concluzia este că cele două comunități sunt mari iubitoare de telenovele și că , probabil , „era mai bine cu Ceaușescu maică , că mai furai un știulete și de foame tot nu mureai ” !
   NIMENI nu sare în apărarea dreptului de proprietate , nimeni nu crede că hoțul , indiferent cine ar fi el , trebuiește să plătească !
   NIMENI !
   Înțelegeți acum , de ce facem atât de mult caz de proasta educație ?
   Mai exact de lipsa ei ?

   Ω

   Toți analfabeții au învățat că cel mai becali are dreptate , că justiția este o vorbă goală , că poliția nu-și face treaba și că cine-i mai tare are și dreptate !
   Erată : nu au învățat , ci ai fost învățați !
   De către cine ?
   De către promotorii RSS (România stat social) , de către iliescu și bonții lui urmași , cei ce ne-au adus în situația de a ne minuna că legea funcționează !

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu