Faceți căutări pe acest blog

joi, 16 februarie 2017

Ce prost(ști) am fost!


   Asta am simțit eu mai zilele trecute!
   Și m-am întrebat, rușinat, cât de mult și tare or râde „ei” în spatele perdelelor privind PROȘTII care îngheață pe străzi în speranța că vor schimba ceva cu vorba bună în locul parului!
   Exact așa mi-am spus, ca în titlu, citind o știre din justiție, o știre privind aplicarea unei hotărâri a CCR, hotărâre veche de circa șase luni!
   Ba, chiar mai mult, mi-am amintit un banc prost (și cam porcos) care circula pe vremuri: se spune că un hoț a intrat peste o babă-n casă în puterea nopții și, aceasta auzindu-l, a început să țipe:
„Hoții, hoții, săriți hoții!”
   În această situație delicată, hoțul, ca s-o sperie, a amenințat-o:
„Taci babo că te ... (să zicem) violez!”
   Reacția bătrânei?
   A început să-l strige în șoaptă, cu un glas cât mai suav:
„Hoțule ...”
   V-am spus că este slăbuț și nițel fără perdea, așa că nu mă puteți acuza de nimic!

   Exact ca în gluma asta am simțit că se poartă și justiția din România!
   Eu, noi, ca prostul ori ca proștii, am crezut că o apărăm, că ne zbatem să facem pe dracu`n patru să nu fie violată, pe când ea, decrepita, îmbrăcată într-un deshabillé să juri că-i robă și legată la ochi - pentru că este imparțială, mă`nțelegi, întinsese deja masa, pusese și ceva de băut și-și aștepta nerăbdătoare violatorul! Acesta, indiferent cine ar fi fost el, trebuia un singur lucru să facă, anume să-i procure plăcerea bugetului întreg, neciuntit și chiar mărit!
   Și violatorul, a sosit!
   Și violatorul s-a pus pe treabă!

   Altfel nu se poate explica faptul că după mai mult de șase luni de așteptare, o hotărâre a CCR este brusc pusă în aplicare, ducând la salvarea unor notorii hoți dovediți!
   Altfel nu pot înțelege de ce brusc mătrășirea unui examen nu este faptă penală!
   Altfel nu pot înțelege cum de în România băgatul mâinii în buzunarul statului este o faptă demnă de toată lauda!
   Altfel nu-mi explic modul „defectuos” în care este interpretată legea, făcându-se discriminarea flagrantă între funcționarii publici (care se bucură de prevederile absurde ale intervenției  CCR) și cetățenii plătitori de taxe și impozite cărora aceștia le pot râde în nas datorită legii speciale ce li se adresează!
   Sau în România este necesară emiterea câte unei legi pentru fiecare faptă penală și pentru fiecare infractor?
   Sau în România principiile nu mai guvernează dreptul, ci nevoile judecătorilor din teritoriu?
   Ciudată justiție!
   Ciudată și chiar răuvoitoare din moment ce a așteptat cuminte semnalul politic al OUG 13 pentru a se pune în mișcare!

      Ω 

Zicea că e fată mare
Când am dus-o pe cărare!
Da` și io - ce minte proastă!
N-am bunghit că e nevastă!
                                                                  Miron Radu Paraschivescu 
                                                                           volumul Cântice țigănești

    Propun schimbarea numelui liceului Bolintineanu în 
Liceul Costica Vărzaru 
și ridicarea unui monument acesteia!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu