Faceți căutări pe acest blog

miercuri, 24 mai 2017

Când afară-i vopsit gardul ...

   De la o vreme, o bancă de limbă germană cu sigla în culorile total nepotrivite galben și negru, își face reclamă de zor privind posibilitatea scoaterii de bani peșin, de pe orice card emis de ea, banca, în orice sumă, de la orice bancomat, al oricărei bănci, din orice țară!
   MINUNAT!
   În sfârșit, mi-am spus eu, iată și o mișcare inteligentă, o bancă dispusă să renunțe la câțiva lei pentru a atrage și fixa clienții!

   Și m-aș fi oprit aici, dacă nu eram posesor al unui card de debit emis chiar de minunea galben cu negru, card nefolosit de multă vreme dar încă activ. Cum aveam de gând să fac ceva ordine prin nebunia asta din plastic, am hotărât să încep chiar cu dreptunghiulețul acestei bănci și să cumpăr oarece valută în vederea concediului. Gândul cel bun, a fost urmat de un alt gând bun, adică, din reflex, am întrebat ce comisioane suportă tranzacția dorită de mine: surpriză, nici gând de mult trâmbițatul ZERO! 
   Reclama este bineînțeles ori mincinoasă, ori incompletă: comisioane zero se aplică numai în anumite condiții și numai conturilor care au ales un pachet bla, bla, bla sau etc, etc, etc ... 
ADICĂ CELOR DESCHISE DUPĂ O ANUMITĂ DATĂ ȘI ÎN ANUMITE CONDIȚII!
   Așadar, dacă vreau să scot de la ATM, voi plăti 0,2% din sumă, dacă vreau de la o casierie 0,5%! 
   Interesant - mi-am spus!
   În cazul acesta, nu mai scot banii, ci cumpăr direct valută de la ghișeul băncii! 
   Este un act comercial, nu? 
   Cumpăr ceva ce banca vinde!
   Ca la orice comerciant, comisionul ar trebui să fie zero! 
   Ei bine, NU! Surpriza continuă, pentru că banca, în înțelepciunea ei, mă crede imbecil și declară că pentru a cumpăra de la ei ceva, nu pot folosi cardul ci trebuie să cumpăr cu - scuzați - cash! Adică, un covrig de vis a vis pot lua cu cardul, dar ceva chiar din banca emitentă a cardului, nu pot lua cu același card, drept care consideră că mai întâi banii sunt scoși, pentru ca apoi, cu aceeași sumă să cumpăr €! Interesant este că la fiecare 10.000 de lei, comisionul ar fi 50 de lei și, cum respectivul card nu a  fost folosit niciodată, acești 50 de lei ar cam trebui multiplicați și făcuți cadou băncii care, așa cum spuneam, mă crede imbecil!

   Așadar, o reclamă care minte prin omisiune ne poate păcăli: nici nu vreau să mă gândesc cât are de plătit COMISIOANE ZERO cineva plecat din țară (eventual în afara UE) și informată/ă doar din reclama băncii - mă cam ia cu frig!

   Ω

   Ce voi face? Simplu, cer mărirea plafonului extragerii zilnice, scot toți banii, lichidez cardul, nu-mi mai fac vreodată drum pe la ei și fug mâncând pământul când mai văd combinația de galben cu negru!

   Totuși, mă întreb: nu există nici un fel de control?
   Plătim CNA, plătim BNR, plătim tot felul de organisme și instituții care ar trebui să protejeze cetățeanul și de asemenea păcăleli (ȚEPE spus popular), dar piața este plină de cămătari mai mult sau mai puțin legali: 
CE BINE NE APĂRĂ STATUL ROMÂN!!! 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu