Faceți căutări pe acest blog

marți, 6 noiembrie 2018

Impotența voită, devenită regulă

   Am fost zilele trecute la cinematograf.
   Am fost să văd un film românesc.
   Am fost la sala Union.

   Asta este toată introducerea și în mod normal nici nu ar trebui mai mult ... dar nu ne putem opri aici, pentru că filmul absurd a avut o continuare absurdă!
   Am văzut așadar „Coborâm la prima”: filmul este neașteptat de subțire (sunt obișnuit ca filmele românești să fie mult mai bine închegate mai consistente și lipsite de clișee), cu monotone repetări ale unor credințe naționale, cu monologuri moralizatoare, cu glumițe nesărate (Bebe Cotimanis are exact aceeași intonație de la proTV, atunci când vorbește din „off”, of, of). În sfârșit, ideea nu este rea de loc, dar realizarea filmului a dus la obținerea unui produs ce de multe ori lasă spectatorului sentimentul unei povești absurde: din păcate, spectatorii am fost fix 11, ceea ce este de fapt păcat dacă ne gândim la încurajarea cinematografiei autohtone!
   În sfârșit ... am plecat spre parcarea de la Sala Palatului, acolo unde lăsasem mașina CONTRACOST (5 lei ora, merci firea!) și, surpriză: 
SV 15 YBY
un AUDI bineînțeles, negru bineînțeles, aparținând unui nesimțit, bineînțeles, era parcat cu nesimțire bineînțeles, în dreptul a trei mașini garate regulamentar bineînțeles și cu biletul de plată în geam bineînțeles! Ei bine, dacă-mi era dor de Ionesco, l-am avut din plin! Nu doar că a oprit animalul ca un ..., dar a și lăsat-o cu frâna de mână trasă și băgată în viteză, de parcă n-a mai văzut Bucureștiul troace aduse din Germania!
   Și începi și umblă și caută și întreabă!
   Să nu uit: numărul de telefon lăsat în geam a fost inutil, din moment ce la orice apel intra căsuța vocală!
   Primul indiciu: omul de la parcare, după ce-și cere scuze că nu l-a putut opri pe nesimțit care pur și simplu a trântit-o acolo în ... măsii și a plecat, spune că apropitarul ar fi muzicant și că este concert la Sala Palatului.
   Al doilea indiciu, o angajată a sălii (care făcea controlul la intrarea personalului) ni-l arată discret pe un individ spunând că ei i se pare că este dirijorul!
   Îl abordez pe personaj, îi explic în fugă (omul se grăbea) iar el promite că încearcă să găsească nesimțitul proprietar! 
   Trecuse deja mai mult de juma` de oră, așa că pun mâna pe telefon și sun la poliție, atât la locală cât și la circulație (ei bine, așezați-vă și ascultați ce înseamnă impotența ca regulă și conduită la locul de muncă):
NU PUTEM FACE NIMIC, DESCURCAȚI-VĂ CUM ȘTIȚI!
MAȘINI NU SE MAI RIDICĂ, AȘA CĂ ĂSTA ȚI-A FOST NOROCUL BĂI PLĂTITOR DE TAXE ȘI IMPOZITE!
   Și pac telefonul!
PARDON: CEI DE LA POLIȚIA (PARCĂ) LOCALĂ MI-AU CERUT NUMĂRUL DE TELEFON AL IMBECILULUI, 
CA SĂ-L SUNE ȘI EI!
ȘI ATÂT!
LA ATÂT S-A REZUMAT ACȚIUNEA POLIȚIEI CARE APĂRĂ ȘI PROTEJEAZĂ!
   Ei bine, după încă vreo 20 de minute a apărut și măria sa idiotul, care la întrebarea „de ce n-a lăsat-o pe liber” a răspuns simplu, că nu s-a gândit! Probabil că niciodată nu gândește mare lucru câte un asemenea cetățean cu drept de vot!

   Ω

   Ce nu pricep eu, este altceva!
   Că imbecilul este convins că are dreptul să se c.ce în mijlocul drumului, știu, că așa cum este ăsta peste care am dat eu mai sunt mulți, iarăși știu, că trăim într-o țară în care credem că este junglă, din nou știu, 
DAR DE CE POLIȚIA NU-ȘI URNEȘTE KOOR-UL DE PE SCAUN ATUNCI CÂND SE PRODUCE O CONTRAVENȚIE
NU ȘTIU!
   P.S. AȘ VREA SĂ ȘTIU CINE A HOTĂRÂT CĂ ASEMENEA CONTRAVENȚII NU SE PEDEPSESC?
CHIAR AȘA, CINE?
SAU A DEVENIT ȘI POLIȚIA RUTIERĂ UN LOC AL SINECURILOR?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu