Faceți căutări pe acest blog

duminică, 23 martie 2014

Falsa normalitate

   Prețuri și de-servicii


   Am fost zilele trecute în centrul vechi !
   O schimbare bine venită de peisaj !
   Multe clădiri și-au căpătat sau sunt pe cale să-și capete aspectul de acum o sută de ani sau mai mult !
   Zona s-a curățat în bună măsură , dar nu complet !
   Străini surprinși că în București există așa ceva făceau poze !
   Multe adolescente bete (sub 18 sigur , unele chiar sub 14 ani) și aproape dezbrăcate vorbeau strident și vulgar în speranța de a fi remarcate și ... remarcate !  
   Mulți adolescenți al căror loc nu este acolo ERAU FIX ACOLO !
   Mulți gură cască !
   Multe cârciumi !

   Fiind o întâlnire amicală „la o bere” , am făcut bine (?!?!) și am lăsat mașina acasă : nu sunt un mare băutor , dar , când și când o bere sau un pahar de vin n-au omorât - nu-i așa ? - pe nimeni ! Am ajuns pe jos , iar la plecare , fiind încă devreme , am luat metroul pentru o bună parte din drumul până acasă !
   Greșeală !
   Mare !

   În primul rând , aspectul stațiilor de metrou din București ar trebui discutat pe îndelete cu factorii responsabili : tot ce am văzut eu , arată a bâlci , totul este murdar , totul este într-o lumină bolnavă , galbenă , ce pare la rândul ei murdară !
   În scurta iarnă ce a trecut , circulând din nou cu respectivul utilaj , mi-am spus că de vină este zloata de pe străzi - acum însă , zloata a dispărut , mizeria a rămas ! Ei bine , pe un călător nu trebuie să-l intereseze că s-a făcut curat la cinci sau șase dimineața : eu , călătorul , vreau să fie curat tot timpul !  

   În al doilea rând !
   Pentru a-ți procura cartela de călătorie , trebuie să faci temenele în fața unei tanti care stă - de obicei - într-o gheretă plasată la intrarea pe peroane : ghișeul proiectat și construit special în acest scop , nu este folosit , așa că „doamna” de la intrare vinde și cartele ! Dar cum le vinde ? Aici este partea interesantă a poveștii ! Le distribuie printr-o fantă de circa doi centimetri înălțime , pe unde îți ia banii și-ți dă și zisa cartelă și eventualul rest ! Ai degete de pianist , ești tare ; n-ai , îți cumperi pensetă ! Eu nu
le-am găsit pe „doamnele astea” decât vorbind la telefon sau , cu unul dintre oamenii de pază ! Recunosc , deși nu aveam nevoie , numai așa , de-al dracului , am cerut niște informații : bine că sunt bucureștean , că cine știe unde ajungeam !

   În al treilea rând , siguranța din vagoane este nulă ! La acea oră , la circa 23:00 , un grup de „domni” trăgea vârtos dintr-o sticlă conținând ceva incolor (apă , sunt convins !) , câțiva tineri se amuzau înjurându-se cât mai scabros cu putință și alergând pe bănci ori făcând exerciții de gimnastică prin vagon (sunt bune și etnobotanicele astea la ceva) , oamenii normali se prefăceau preocupați de chestii minore de teama de a nu intra în conflict cu veselii lor compgnion-i de călătorie , iar omul ce trebuia să asigure liniștea călătorilor și integritatea bunurilor metroului ... tocmai lipsea !

   Însă , abia al patrulea rând devine interesant de-a dreptul : am așteptat (eu) 17 minute ! Când am ajuns pe peron , ultima garnitură plecase deja de minute bune , așa că intervalul dintre cele două trenuri succesive a fost de peste 20 de minute !
   Am întrebat și mi s-a spus că din cauza orei !
   De ce din cauza orei ?
 METROREX M-A TAXAT MAI PUȚIN DE M-A LĂSAT SĂ AȘTEPT PESTE 20 DE MINUTE ?
 
METROREX ȘTIE CĂ LA ANUMITE ORE CĂLĂTORII NU SE MAI GRĂBESC ?
 
METROREX , DUPĂ CELE DOAR CÂTEVA PROBLEME SEMNALATE , S-A GÂNDIT SĂ NE AJUTE ȘI SĂ NE FACĂ PROGRAMUL ? NE FACE PROGRAMUL CU „TRENUL STAȚIONEAZĂ CINCI MINUTE” ?
 
METROREX NU ARE OAMENI ? ȘI NICI GARNITURI ? ȘI NU POATE ALTFEL ?
ATUNCI , POATE CONDUCEREA METROREX TREBUIE SCHIMBATĂ CU OAMENI MAI COMPETENȚI , CARE SĂ NU NE MAI BAGE PE GÂT ANORMALITATEA NORMALITĂȚII LOR DE ITB-IȘTI DIN '80 !
 
REPET : NU AM PLĂTIT MAI PUȚIN , DAR AM MERS ÎN MURDĂRIE , ÎN NESIGURANȚĂ ȘI CU MARI ÎNTÂRZIERI !!!
 
NIMENI NU M-A TRANSPORTAT DEGEABA ȘI NICI MAI IEFTIN !

   Ω

   DE CÂND NU A MAI MERS CONDUCEREA METROREX CU METROUL ?
   CRED CĂ AR TREBUI AJUTAȚI SĂ-L FOLOSEASCĂ ZILNIC !

   ACEASTĂ CONDUCERE DE COOP. HIGIENA ESTE CLAR PROASTĂ , ESTE MIZERABILĂ , ESTE DEPĂȘITĂ ȘI ÎN IMPOSIBILITATEA DE A GĂSI ALTE SOLUȚII DECÂT CELE CE LE ASIGURĂ CÂȘTIGUL PERSONAL !

SCHIMBAȚI-I PE NEPUTINCIOȘI !


 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu