Faceți căutări pe acest blog

sâmbătă, 29 martie 2014

Omul este măsura tuturor lucrurilor ! Adevărat , dar care OM ?

   De la clasici cetire !


   Spunea Protagoras , de mult , odată , în lucrarea definitorie pentru sofism „Despre zei” , cam așa :
Omul este măsura tuturor lucrurilor : a celor ce sunt că sunt, a celor ce nu sunt , că nu sunt !
   Frumos mai gândea grecul ăsta , pe vremea când „patrida” educa lumea !
   Anii însă , au trecut iute iute , iar pe noi ne-au adus în situația de a reexamina spusele de mai sus în noua lor formă : adică , am ajuns în situația groaznică , de a măsura același lucru după părerea a zece oameni diferiți și , de a obține zece măsuri total diferite !
   Suntem siguri că Protagoras , dacă l-ar fi citit pe Kafka și pe Ionesco , tot nu ar fi fost capabil să înțeleagă ceva și să ne explice și nouă , muritorilor de rând , cum stă treaba în România de astăzi !
   În fuga anilor , sau așa cum frumos spunea un alt clasic
 „Dar timpul suflă limpede ca vântul
       Și Moartea le-a grăbit metamorfoza :
   Pe toți făcându-i una cu pământul ,
                                                             ... ”
lucrurile au încăput pe mâna unor nepricepuți , nepricepuți care au început a le munci și răsuci , au început a da cu lucrurile bune de toți pereții până ce , stricându-le , le-au adus pe înțelesul lor , au strâmbat totul încât , astăzi , în România , măsura oricărui lucru este dată de cel ce vremelnic măsoară !
   Mi se spune că trăiesc într-o țară bună , în care un profesor se rușinează cu meseria sa , iar hoții chiar se mândresc cu a lor !
   Mi se spune că trăiesc într-o țară frumoasă , în care orice maimuță bipedă se kk în mijlocul drumului , taie păduri , vinde copii (nu peșcheșul la turci) , rupe și dărâmă pentru că atât îl duce pe el minuscula-i minte , iar cei ce ar trebui să-l oprească își pun extensii de buzunare !
   Mi se spune că trăiesc într-o țară bogată , în care însă văd că s-au îmbogățit în special hoții (autohtoni sau străini) !
   Mi se spune că fac parte dintr-un popor mândru și viteaz , demn și nobil , popor din care se trag toți borfașii acestei lumi , toți criminalii , toți cerșetorii , toți vagabonzii și majoritatea retardaților !
   Mi se spune că mă trag din strămoși latini , iar în jurul meu aud o limbă ca un fagure de viespi , stâlcită și chinuită , ajunsă de nerecunoscut în gura tuturor rașilor în cap sau a tutelor cu extensii de țț și gene , iar academia , cea în drept să ceară respectarea convențiilor numite „LIMBA ROMÂNĂ” se întoarce pe partea cealaltă , sforăind dulce !
   Mi se spune , pe diverse căi , că ar trebui să fiu mândru că sunt român : eu sunt foarte mândru , dar ce ne facem că nu m-a luat Ponta de soție , nici Antonescu de primă nepieptănată , nici Dragnea de sexretară , așa că eu mă aleg doar cu mândria , iar ei cu caimacul !

   Ω

   Așadar , să măsori de șapte ori și să tai odată !
   Dar după care din cele șapte penibile măsuri ?
  

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu