Faceți căutări pe acest blog

vineri, 28 martie 2014

O țară prea sensibilă ?

  „ ...
    Să plângem dar , viteaz răsad
    Să fie un hohotit și-un plâns
    Din ceruri până-n iad !
                                   ... ”


   Am de făcut o mărturisire : da , recunosc , la noi în casă se mănâncă în primul rând de plăcere și abia apoi din necesitate !
   Așa este , recunosc !
   Motiv pentru care , întotdeauna ne-a interesat bucătăria și , asta nu doar ca un loc unde să te să te saturi ci , ca unul unde să te delectezi : cu timpul , prin greșeli și încercări succesive , am învățat și ce merge și ce nu merge împreună , am învățat și ce băutură se potrivește , am descoperit și noi amestecuri de condimente și de sare ...
   Da , mâncăm cu plăcere , experimentăm , preparăm din mai multe bucătării (am avut norocul de a le gusta la mămica lor acasă , nu în restaurante care le deformează gustul până la a-l duce în contradicție cu originalul) , știm și ce este bucătăria simplă italienească dar și cea complexă și sofisticată franțuzească , vom face întotdeauna distincția între pui picant și pui Sichuan , dar nici bucătăria românească nu o dăm de o parte , având și ea multe delicatese de oferit !
   Așadar , în concluzie , putem spune că avem o adevărată pasiune pentru mâncarea variată și BUNĂ ! 
   Și , ca noi sunt mulți : chiar foarte mulți dacă urmărești ce se cumpără la raionul de pescărie de exemplu , sau cum mulți cumpărători caută anumite legume , anumite texturi , anumite culori și , bineînțeles , anumite gusturi !
   Până aici , v-am amețit de tot , așa că mă grăbesc să vă expun motivul acestei scriituri :
am văzut câteva emisiuni Masterchef !
   Sincer să fiu , ne-am uitat ca niște pasionați ai bucătărelii , ca niște gourmands !
   Și ce am văzut ?
   Am văzut în proporție de 50% cazuri sociale , 25% diverși dezrădăcinați care trăiesc cu impresia că n-a mai văzut România podoabe ca ei și care , în plus , 
AU UITAT SĂ VORBEASCĂ ROMÂNEȘTE ,
cu toate că nu puteau uita ce n-au știut niciodată , 15% veniți la plesneală , că cine știe de unde sare norocul , 5% basarabeni convinși că lumina vine de la răsărit (și nu se înșeală , nu-i așa ?) și alți 5% pricepuți și cât de cât cunoscători !
   Să însumăm procentele , așadar 50+25+15+5+5= ... 100 !?!?
   Chiar o sută de procente ?
   Și pasionații de bucătăreală și mâncare bună , unde sunt ? Că printre toți „specialiștii” ăștia care au făcut fiujiăn de franțuzească cu chinezească , nu i-am găsit !
   Nici printre țățicile convinse că pilaf ca ele nu mai face „niminea” !
   Nici printre bărbații ăia cât malul , care plâng de mama focului și li se taie picioarele de emoție și suspină și leșină ! 
   Bietul Coșbuc , cred că s-ar lua cu parul după voi , bărbați ... sensibili și cu prea multe laturi feminine !
   Și , ca să vedeți că nu greșim , vă spunem cu mâna pe inimă că-i puteți verifica chiar dumneavoastră , în mod simplu , cât de pricepuți sunt : pentru că nu au disponibilă o minte proprie cu care să muncească niște gânduri , ei/ele se iau după mode , drept care astăzi , toată lumea (dar toată lumea) pune CURRY în orez !
   De ce ?
   Nu știu !
   Cred că și istețul care a făcut pilaf din orez negru a pus curry !
   Să mai spunem că banalul orez poate fi transformat într-o mâncare Dumnezeiască ?
   Dar cu condiția de a nu-l fierbe ca mam'mare o zi întreagă ?
   Să mai spunem că un idiot a adus sarmale ... „al dente” ? Bine că nu erau ... al Dante !
   Să mai spunem că specialiștii ăștia nu știu de ce postul de mare sculă în bucătărie se cheamă CHEF și nu cif ori bos ?

   Mai bine să ne oprim aici , să schimbăm canalul și să revenim abia când se va termina selecția asta care cerne penibilul de hilar , în încercarea de a păstra emisiunea într-o notă umoristică !

   Ω
 
   Vom reveni , bineînțeles , dar numai dacă nu revine și Elena Lasconi !
   Dacă vine ea , plecăm noi !
   Pe pariu ?

  
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu