Faceți căutări pe acest blog

luni, 3 noiembrie 2014

Cine a mințit? Și când?


   Artimetică electorală și
   rezultate așteptate !
 

   Se presupune că dacă eu, propun ceva, voi susține acel ceva!
   De asemenea, dacă același eu, voi propune pe cineva, voi îl voi susține pe acel cineva: adică, dacă eu, mi-am dat datele și semnătura pentru un posibil candidat și, în acest fel, l-am transformat din posibil în candidat, îmi voi mișca Eul în ziua de vot și voi pune ștampila pe dumnealui! Sau, mai simplu, dacă am avut atât de multă încredere încât să-mi dau datele personale unor necunoscuți, pe stradă, pentru a fi folosite în folosul unui candidat în care am încredere - în el, singurul - mă voi deplasa la secție să-l votez! Dacă nici eu nu v-am încurcat, înseamnă că ați priceput și legea electorală!

   Dar, să lăsăm artificiile lingvistice și, să trecem la unele matematice:
-         cetățeni cu drept de vot 18.000.000
-         200.000 de semnături - din cele 18 milioane - prezentate pe așa zisele liste de susținere îneamnă 1,1% din totalul voturilor
-         număr de cetățeni prezenți la vot aproximativ 10.000.000
-         din acest număr, 200.000 în procente înseamnă 2% 

   Iată o listă interesantă: Theodor Meleșcanu și William Brânză au aproximativ 1%, Gheorghe Funar și Zsolt Szilagy cu 0,5%, plus Constantin Rotaru și Mirel Mircea Amariței cu circa 0,1%! Total voturi exprimate, circa 55%. Așadar, să ne socotim: 0,1% înseamnă 10.000.000 : (100X100) = 1.000! Dacă am greșit cu zece sau o sută de voturi la acest 0,1%, să fiu iertat, rogu-vă: îmi cer scuze și promit să nu se repete!
   Acum, să vedem ce și de ce am socotit:
Theodor Meleșcanu, William Brânză = 1.000 X 100 = 100.000 voturi
Gheorghe Funar, Zsolt Szilagy = 1.000 X 50 = 50.000 voturi
Constantin Rotaru, Mirel Mircea Amariței = 1000 X 1 = 1.000 voturi! 

   Chiar nu pricep unde au fost plecați acei susținători care nu i-au băgat pe gât și pe liste, dacă semnăturile sunt reale!
   Dar dacă nu sunt? A folosit cuiva diluarea votului? Era folositor cuiva un buletin de vot supraîncărcat cu iluștri necunoscuți?
   Cum procedăm cu cei care au prezentat liste cu semnături de susținere?
   Au fost cât de cât verificate?
   Dacă da, cu ce rezultat, dacă nu, de ce?
   Este posibil ca inflația de candidați, de fapt de falși candidați, să coste statul român niște bani ce meritau o soartă mai bună? Nu cumva unii candidați doar se joacă de-a alegerile? Și dacă ne-au înșelat, nu ar trebui să plătească?
   Nu de alta, dar se putea termina din primul tur, nu?
   Despre rezultatul alegerilor, mare lucru nu este de spus: primele două locuri erau date, surpriza numindu-se de fapt rezultatul domnului Tăriceanu, cel care este dat solist pe locul trei! Stau și mă întreb, ascultându-l pe Liviu Dragnea, care după 2012 trebuia să fie în altă parte acum și nu să ne rânjească la TV din postura de șef de campanie al domnului Ponta, mă întreb deci ... voturile împărțite între Tăriceanu, Macovei, Udrea, să fie ele voturi de stânga și să meargă la Candidatul PSD? Maghiarii cui se vor vinde: ori vor juca iar la două capete?
 
   Ω

   Greu de răspuns, vom vedea abia peste două săptămâni!
   Până atunci, să sperăm că statul român va rezolva problema votului anticipat și a votului prin corespondență și că vom avea din ce în ce mai puține cazuri ... Lazăr!

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu