Faceți căutări pe acest blog

vineri, 20 iunie 2014

Autostrada rușinoasă ca o fată mare

   Surprize , surprize ...


   În ultima vreme , în drumul spre Brașov , am folosit de mai multe ori pompos intitulata A3 , adică autostrada (încă) dintre București și Ploiești !
   De fiecare dată , am avut un sentiment ciudat , un sentiment de păcăleală , de hap amar pe care-l înghiți fără să vrei și fără să știi ! Lucrurile , s-au desfășurat cam așa ...
   Știam ca tot omul trăit în București , că distanța până la Ploiești este de circa 60 km : între centrele orașelor ; când am intrat însă pe A3 , am constatat că există un indicator pe care scrie clar ... 64 ! Poate este indicatorul greșit (mi-am spus) și trec bordul mașinii pe kilometraj !
   Nu , indicatorul nu era greșit ori sunt prins în mijlocul unei conspirații a indicatoarelor rutiere și calculatoarelor de bord ale mașinilor !
   Posibil ...
   Devin mult mai atent la traseu și , mi se pare ciudat câte curbe face autostrada : într-un anumit moment , chiar am crezut că am întors spatele Ploieștiului și că mă duce înapoi în București ! Nu , după un întreg balet , după ce A3 rușinoasă nu prea vrea să privească în ochii provincialului vecin , se hotărăște să sară (!?!?!) peste Bărcănești și să se întâlnească cu centura de vest a Ploieștiului !
   Povestea asta , cu rușinoasa A3 , m-a făcut să pun mâna pe oarece sisteme de navigare și programe de hărți și să o studiez pe îndelete , numai și numai pentru a nu cădea în păcat : și iată ce am constatat , luând ca puncte de referință cele două centre de orașe !
   Ieșirea din București , în loc de mai puțin de 14 km , a devenit una de peste 27 km prin centru sau de circa 15 km prin infernul din Colentina ! Asta , pentru că A3 este legată la centura de nord a orașului în cel mai inutil și imbecil loc cu putință !
   Distanța rămasă pe bătrânul DN1 până în comunul Bărcănești , este de aproximativ 45 km .
   Distanța pe A3 , din centură până în același comun Bărcănești , este de ... aproape 60 km !
   Restul drumului până în centrul republicanului nostru oraș , este identic pentru ambele variante , așadar nu-l mai discutăm și trecem la explicarea modului de calcul :
a - discutăm despre traseul București centru - Ploiești centru
b - discutăm variantele DN1 și A3 în cele mai favorabile circumstanțe pentru fiecare dintre ele (nu calculăm timpul pierdut la o eventuală ieșire prin supra aglomerata Colentina și nici nu considerăm că toți sunt bucureșteni pur sânge și știu tot felul de scurtături , așadar o luăm prin centru) 
c - discutăm în baza rezultatelor furnizate de GPS și programe specializate în hărți și trafic și nu pe baza indicațiilor date de bordul mașinii 
d - pentru ușurința calculului , distanțele au fost rotunjite spre cel mai apropiat întreg .
   Concluzii :
a - București centru - centură - DN1 - Bărcănești - Ploiești centru = ~ 60 Km
     București centru - centură - ieșire Ștefănești - A3 - Bărcănești - Ploiești centru = ~ 90 Km !
b - dacă ținem cont de toate limitările traseului de pe DN1 și nu încălcăm nici o lege privitoare la viteză , distanța va fi percursă în circa o oră !
     În aceleași condiții , drumul pe A3 durează o oră și un sfert !
c - dacă ne întoarcem la punctul a , constatăm că pe A3 distanța dintre cele două localități este cu 50% mai mare !   
d - din tot ce-am văzut până acum , A3 ne aduce un consum suplimentar de timp , de uzură a mașinii și de carburant !
e - în plus , rușinoasa A3 nu vrea să dea ochii decât cu mândrul Făt Frumos numit Snagov , în rest nu are nici o ieșire , nici un magazin , nici o benzinărie , ieșirea din București este anevoioasă (și neterminată) !
f - continuarea A3 la Ploiești se face pe centura orașului : de ce aceasta , proaspăt lărgită , nu a fost lucrată la nivel de autostradă ? De ce va fi nevoie de alte lucrări , de alți bani ?

   Așadar , A3 pare până acum o lucrare utilă transformată în una INUTILĂ , A3 pare un copil născut mort și pare să fi fost modul perfect pentru vânzarea unor terenuri agricole lipsite de valoare pentru sume exorbitante ! Norocul contribuabilului român este acela că nici un personaj important nu a deținut pământ pe la Adunații Copăceni sau Comana ori Urziceni , că A3 sigur pe acolo mergea !

   Ω

   Informațiile de aici pot fi oricând verificate pe orice calculator , inclusiv cu un banal Google Maps !
   Rugămintea noastră însă , este ca verificările să le facă organele abilitate ale statului : poate se mai recuperează niște bani , măcar din cei cheltuiți cu exproprierile !
   Ca să nu mai spunem că acei kilometri cheltuiți cu unduirile șerpești prin câmpie puteau duce A3 până pe la Câmpina :
sau  tronsonul acesta se va face cu muncă forțată ?!?!?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu