Faceți căutări pe acest blog

joi, 8 mai 2014

Discriminare vestimentară

   Cin' se dă cu mine bine
   Îi dau haina de pe mine ...



   Am mai spus-o și o repet : nu-mi place mersul la cumpărături !
   Nu-mi place și pace ! Dar de nevoie , o faci și pe asta : problema este că dacă mie nu-mi place , nu pot impune asta și celorlalți , așa că mă supun și , în același timp , îmi trec vremea observând lucruri ce altfel ar trece nebăgate în seamă .
   Și cu altă ocazie am povestit despre modul total necivilizat în care se desfășoară comerțul autohton , acum însă , pot spune că putem vorbi și despre alte mărunțișuri pe care , cu siguranță , nu doar eu le-am observat ! Așadar ...
   Așadar , trebuiește îmbrăcat cel mai proaspăt membru al grupului , un băiat adică , în vârstă de câteva luni . Să vă mai spun ce prețuri înfricoșătoare au lucrușoarele pentru copii ? Da , vă mai spun ! În plus însă , amintesc celor care știu și-i anunț în premieră pe ceilalți , că hainele pentru ăștia mici , au niște cerințe atipice : sunt făcute astfel încât să fie foarte comode , sunt lucrate din materiale cât mai fine și mai moi , sunt gândite astfel încât să poată fi ușor îmbrăcate/dezbrăcate și , lucru deloc de neglijat , se disting prin colorit , prin modele , prin decorațiuni .
   Clar până aici ? Clar !
   Să vedem dar , ce găsim astăzi pe piața românească pentru îmbrăcat un maimuțoi din ăștia mici ! Păi găsim așa : costum Micul Napoleon , Micul Nelson (nu am priceput dacă-i scot ochiul părinții sau magazinul în costul hainelor) , Micul d'Artagnan , Micul Servitor (nu-i zice așa , dar arată așa !) , Micul Băsescu (adică de „maliner”) , astea fiind doar câteva dintre monstruozitățile oferite !
   De ce nu există și costume Micul Hitler , Micul Stalin sau măcar Micul Tamerlan , nu știm , însă iată , le dăm ideea ! Gratis !
   Oameni buni , vă cruciți : costumul de muȘchetar (cum este tradițional în limba română și nu muSchetar cum pronunță cei ce așteaptă să-l descopere pe Dumas tatăl) vine și cu spadă ! De ce nu cu muschetă ? Un AKM eventual ...
   Buuun , și dacă la băieți simțim lipsa micului recuperator , a micului pește , a micului hoț de buxunare , a micului ciorditor dar nu și a merelui plagiator , la fetițe lucrurile stau o idee mai bine , sau ar sta , dacă nu ar exista și rochițe cu ștrasuri (pardon , swarowski) !
   Dar cum există pemperși cu ștrasuri , ce să ne mai mirăm ca proștii !?!?!
   Faptul că ești încurajat să-ți transformi copilul într-un caraghioslâc , într-un clown , ar rămâne doar atât , o încurajare adică , dar ce te faci că altceva nu mai există ! Să dai cu tunul și n-o să afli ceva mai de Doamne ajută : este evident că mămici parvenite , mămici care-și închipuiesc că odată cu cardul soțului/amantului vine și educația completată cu bunul gust , au început să stabilească noi standarde , tradiții și obiceiuri ! Iar proastele celelalte se iau după ele și , dacă vrei să ieși din turmă nu poți , că te calcă vaca neagră ! Producătorii , care nu au nici un interes să educe gustul cumpărătorului (nici dacă ar putea , dar de regulă nu pot) au redus la scară costumele adulților și le-au trântit copiilor !
   Îngrozitor !
   Un alt lucru legat de hăinuțele celor mici , este modul în care se pot îmbrăca/dezbrăca : nefiind concepute pentru copii ci reduse la scară , majoritatea se încheie normal ! Pentru prichindei , majoritatea lucrurilor se încheie cu capse , mai rar cu nasturi sau fundițe și musai pe umăr , ori în lateral (să nu deranjeze la nani) ori la spate ! Închiderea în față , este rară , pentru că Măria Sa Copilul nu are stare și este incomod de echipat : toate „costumele” enumerate , conținând și vestă și haină și (musai) șapcă ori pălărie ori bonetă plus papillon sau cravată , se închid absurd în față ! Dacă mămica nu este un monument de calm , după primele încercări aruncă mândrețe de costum cât colo ! Nu și copilul !

   Pentru ăștia mici este greu să găsești ceva , mai ales dacă vrei ceva cu pisoi și cu rățuște : dacă vrei cu Spiderman ori cu mai știu eu ce năzbâtie , piața-i plină ! Să vedeți însă nenorocire când cauți ceva pentru ăia mari !
   Paranteză : orice borfuliță care l-a prins pe un potent ... financiar om de afaceri cu nădragii-n vine s-a făcut ... creatoar de modă ! Este o modă să fii creator (pardon - creatoARE) de modă , așa cum pe vremuri toți copiii visau să ajungă artiști ! Am închis paranteza !
   Probând diverse lucrușoare , am constatat că după o anumită vârstă și ... constituție fizică , suntem discriminați ! Întreb de un sacou și , vânzătoarea , sprijinind un suport de haine , după ce și-a aruncat grațios ca Cenușăreasa papucu-i de plastic dintr-un picior , în timp ce mă privește superior de la minuscula-i înălțime de curjospicioarescurte , îmi răspunde de parcă ar fi primul ministru : „n-avem decât cambrate”! Bine bine , zic eu , cambrat să fie , dar măsura mea : „nu se face măsura lu' dumneata”! Plin de draci , intru într-un alt magazin : aici , un roi de vânzătoare tinerele și mult mai spălate decât cenușia de mai devreme , reușesc să mă bine dispună , dar nu reușesc total , pentru că aflu că mie mi-ar trebui un X...XL iar lor nu le bagă decât L ! Eu , încăpățânat , cer un 56 : ele , uluite , se întreabă de ce nu m-am dus eu pe capul altora și mă fac să înțeleg că acolo nu se lucrează decât cu „mărimile” tradiționale , de la S la XXX....XXXXL .
   Plec !
   Nimeresc într-un alt loc , unde , minune , dau de o tanti care mă stupefiază : „vă trebuie un 56 cu II” ! FEMEIA asta știe măsurile românești , alea adevărate , măsura plus talia ! Nu-mi vine să cred ! Sunt uluit ! Îmi aduce haina , verific , este 56 cu II , dau s-o pun pe mine , nu intră neam : ea , ar intra săraca , dar sunt mânecile muuult prea înguste , parcă-s de la 42 cu I ! ”Îmi pare rău , îmi spune tanti , fiecare fabrică cu tiparele și măsurile ei !”
   Plec neîmbrăcat și recapitulez : am văzut dimensiunea hainelor dată în sistemul asiatic (mici dar mulți) XXX , am văzut-o în sistemul UK , în cel USA (cred că aș purta 12) , în cel IT , FR , DE sau EUR , numai în sistemul tradițional românesc , cel ce
N-A FOST CONCEPUT DE COMUNIȘTI
ci s-a impus în zeci de ani de croitorie în zona noastră , am văzut rar sau deloc !
   Cine vrea să se amuze , să cumpere încălțăminte fără să o probeze : să vezi râs !

   Să revenim însă la haine : de ce după unificarea măsurilor și greutăților (sub Cuza , povestea cu ocaua mică) autoritățile permit nebunia asta ?
   De ce dacă ai mai mult decât piele și oase nu te mai poți îmbrăca ?
   De ce sunt puși să vândă oameni care habar n-au de marfa din magazin ?
   De ce este negustorul stăpân și nu clientul ? De ce hainele sunt la fel ? 
   De ce ?

   Impresia mea , a fost că cineva a creat un tipar 40-42 la femei și unul 48-50 la bărbați și le-a scalat pur și simplu pentru obținerea celorlalte dimensiuni , uitând că la 60 mâna arată altfel decât la 36 , nu doar ridicată sau coborâtă la scară .

   Ω

   Văzând că în propria mea țară nu mă pot îmbrăca pentru că producătorii nu respectă nici un standard , m-am simțit
DISCRIMINAT !
   Puteți râde liniștiți ! Vă vine rândul și dumneavoastră !
   Distracție plăcută ! 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu