Faceți căutări pe acest blog

sâmbătă, 17 mai 2014

Savoire vivre - asta-i mâncare ?

   Fie la el pe masă !


   Am văzut cu câtva timp în urmă (câteva zile) un reportaj cu rolul de a te pune pe gânduri : undeva în țară (nu contează acum unde) , un investitor a pus în funcțiune o fermă hidroponică ! Adică , pentru neinițiații în domeniul SF , o fermă în care plantele sunt crescute sintetic : fără pământ , fără cicluri naturale , udate și hrănite cu pipeta , în concentrația calculată !
   Bravo (mi-am zis) , bravo , frumoasă realizare ! 
   Văzându-mă atât de entuziasmat , reporterul (sau reporterița pentru proTV), mi-a mai dat o informație , cu care m-a convins definitiv : respectiva fermă produce în plin 11 luni din cele 12 ale anului !
   Bravo , am spus din nou , bravo ! Frumoasă realizare !
   Din nou reporterul , a plusat , informându-mă că investiția s-a ridicat la un milion de euro !
   Bravo ție sau vouă , am continuat eu :
SĂ MÂNCAȚI VOI ROȘIILE ALEA CU FORMĂ DE TOMATĂ DAR FĂRĂ GUST ;
SĂ MÂNCAȚI VOI TOATE LEGUMELE ALEA FĂRĂ NICI UN DUMNEZEU !
   Știți care este marele pericol ? Știți care ? Crearea unui nou standard artificial și paralel cu cel autohton : în țara care poate hrăni fără efort între 80 și 100 de milioane de suflete din agricultura clasică , cineva , din dorința de profit , îi va învăța pe fraieri că este „mai bună , mai sănătoasă , mai sigură” roșia crescută în vată , iar mulți fraieri or să creadă că-i de bon ton să înghită chimicalele dumnealui furate de la Asimov , în locul darului pământului !
   Investitorul acesta , căruia-i dorim să nu mai pună gura pe roșii autohtone câte zile o avea , speră să șunteze importurile de bile roșcate din Turcia și Olanda , scutind astfel transportul , uitând că surogatul de legume pe care-l produce , este o chestie fără gust , fără „sare și fără piper”!
   În loc să salvăm delicioasele soiuri autohtone , noi trecem la chimie ?

   Ω

   În momentul acesta , în care în toată lumea se caută produse cât mai naturale , cu gust și parfum și consistență ca acum o sută de ani , un oarecare își închipuiește că rupe inima târgului cu rahaturile lui sintetice ca 2Xanca Drăgușanu !
   Pentru prima dată pot spune , sincer , că
NU ÎI DORESC SUCCES !

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu